Odhaduje se, že v roce 2020 se téměř 90 % interakcí zákazníků uskuteční bez přítomnosti lidských zaměstnanců. Trh chatbotů poslední roky exponenciálně roste. Narozdíl od přepracovaných zaměstnanců zákaznické podpory, dokáží chatboti odpovídat na tisíce konverzací najednou v několika jazycích a přitom zákazníkům přinášet cenné informace spojené s právě řešeným problémem. Díky chatbotům mohou podniky poskytovat podporu zákazníkům, domlouvat schůzky a zlepšovat pracovní postupy.
Divadelní chatbot tak může návštěvníkům zobrazit program a chatbot v restauraci pomůže strávníkům vybrat jídlo z jídelního lístku nebo udělat rezervaci na oblíbený stůl. Navíc jsou chatboti také výborný prodejní kanál - jednoduše se přes ně dají nakupovat lístky do kina nebo třeba letenky. Ve všech případech je tak chatbot skvělým nástrojem, který bude skvěle doplňovat váš web nebo mobilní aplikaci.
Vývoj chatbotů začíná definováním chování a účelu bota (hlavní témata a otázky, klíčová slova, komunikační tón). Využíváme počítačového zpracování jazyků, abychom bota naučili porozumět vstupům uživatelů. Nicméně chatbot nemusí být nutně komplikovaný.
Někdy se chatbot jen ptá na otázky s předdefinovanými odpověďmi, kdy si jen uživatel vybírá tu nejvhodnější odpověď. Takto lze uživatele informovat a poskytovat mu novinky ohledně vašich produktů nebo služeb, aniž by byla nutná hlubší analýza vstupních dat uživatele. Kromě automatizovaných systémů využíváme také uživatelského testování, které nám pomáhá odhalovat mezery v algoritmech.
Nejste si jisti, jestli je pro vás vývoj chatbotu to správné řešení?Vývoj mobilních aplikací by mohl také vyhovovat vašim potřebám.
Chatbot je nový email. Udělejte radost svým zákazníkům díky nepřetržité podpoře v jejich oblíbené formě.