Monetizace mobilních aplikací
Náklady na vývoj mobilní aplikace mohou trochu zavařit Vašemu finančnímu plánu. Je proto nezbytné nepodcenit přípravu a promyslet ještě před samotným vývojem, jak Vaši mobilní aplikaci monetizovat. Protože právě monetizace Vaší mobilní aplikace je to, co Vám zajistí návratnost této investice.
Možností je více a neexistují obecně platná pravidla pro to, která je ta pravá. To záleží zejména na povaze Vaší aplikace, co a jakým způsobem nabízí, proč si ji uživatelé stahují, a za co, jestli vůbec, jsou popřípadě ochotní si připlatit.
Existuje 5 nejčastěji využívaných modelů monetizace, každá z nich je vhodná pro jiný tip aplikací a často je nejlepším řešením dokonce jejich kombinace.
Základní monetizační strategie
- Předplatné
- Platba za stažení
- Freemium
- Reklamy
- Nákupy v aplikaci
Před výběrem strategie je třeba si odpovědět na několik zásadních otázek
- Co Vaše aplikace nabízí?
- Jaký problém pomáhá svým uživatelům řešit?
- Kdo je Vaše konkurence, a co nabízí jejich aplikace?
- Kdo jsou Vaši uživatelé, jak se chovají a co je pro ně typické?
- Kde můžete na svou cílovou skupinu narazit?
Víme jak využít všechny dostupné marketingové kanály
Chcete naplánovat vhodnou strategii monetizace pro Vaši aplikaci, ale bojíte se, že šlápnete vedle?
Rádi Vám pomůžeme.
Kontaktujte nás!FAQ Monetizace mobilních aplikací
Jaká je nejúčinnější strategie monetizace mobilní aplikace?
Neexistuje jedna obecně nejúčinnější cesta, jak monetizovat mobilní aplikaci. Pro každý z projektů je často vhodná zcela jiná strategie, pro některé aplikace je vhodné například pouze využití Freemium a Premium verzí, u další aplikace tato strategie nemusí dávat smysl a u jiné to může být jen jedna z několika možností. Je důležité nad tím přemýšlet s ohledem na specifika konkrétního produktu a na základě toho navrhnout nejlepší možný model zpeněžení mobilní aplikace nebo jejich kombinaci. Pomohli jsme do světa už mnoha aplikacím, rádi pomůžeme i té Vaší najít tu nejlepší cestu.