cz
cz
Zpět

Zjistěte, co si o vaší appce myslí uživatelé

Marketing | Mobil - 22nd Srpen 2018
Napsal/a Michaela Dvořáková

Úspěch každého produktu, ať už fyzického nebo digitálního, stojí na zákaznících. U mobilní aplikace je třeba se zaměřit nejen na počet stažení aplikace, ale také na to, aby ji uživatel po pár dnech neodinstaloval.

Tím, že se vývojáři mobilních aplikací (nebo jejich majitelé) pídí po hodnocení a recenzích uživatelů má hned dva důvody – chtějí vědět, co by se v aplikaci dalo zlepšit a zároveň tak chtějí zlepšit hodnocení aplikace. Ani jednoho z výše zmiňovaných cílů se nedoberete sami, takže je komunikace s uživateli víc než nutná.

Co byste měli o svých uživatelích vědět
  • Existují dva druhy uživatelů mobilních aplikací: jedni mluví hodně a druzí skoro vůbec. Komunikující uživatelé přináší velmi cenný feedback, ale často dávají špatné hodnocení v obchodech s aplikacemi, neboť tak vyžadují její update. Tichý typ uživatele na druhou stranu sotva kdy napíše, co si o appce myslí.
  • Pokaždé, kdy uživatel aplikaci zavře, je šance, že to bylo naposledy, co ji použil. Je proto nutné najít ten správný čas, kdy jej požádat o recenzi.
  • Uživatelé nemají časi nazbyt. Nejspíš se nepodívaj na stránku s dotazníkem na vašem webu, přestože je k tomu budete navádět. Funkce pro feedback by měla být integrovanou součástí mobilní aplikace, aby se k němu uživatel dostal rychle a bez námahy. Pokud ale web k aplikaci máte, nezoufejte, zbytečný není. Dá se použít jako propagační kanál.
  • Nikdo nechce být vyrušován uprostřed rozdělané práce. Buďte proto opatrní s vyskakovacími okny, kde budete žádat feedback.
  • Přílišná frevence vyskakování žádosti o recenzi může některé uživatele rozlítit natolik, že nechají špatnou recenzi a nebudou věnovat vůbec žádnou pozornost skvělým funkcím, které na ně v aplikaci čekají.

Jak si říct o recenzi

Tlačítko s hodnocením

Většina vývojářů zvolí jednoduché tlačítko s nápisem „řekněte nám, co si o aplikaci myslíte”, „ohodnoťte nás”, „dejte nám pět hvězdiček, pokud se vám aplikace líbí”. Nicméně pro uživatele je celkem přirozené, že tyto tlačítka ignorují, protože je nikdo nepožádal, aby je využili. Prostě tam jsou. Pokud opravdu hodnocení od uživatelů chcete, budete je muset zaujmout nějakým inovativnějším přístupem, který je bdue výzývat k akci.

Vyskakovací okna

Vyskakovací okna pop-up někdy přináší celkem uspokojivé výsledky. Tato metoda má ale i obrovskou nevýhodu – místo, aby uživatel získal možnost zanechat hodnocení, tak ho vyskakovací okno vyruší a pokazí mu celý uživatelský prožitek. Vyskakovací okna mají na mnohé takový efekt, že pak do hodnocení akorát napíšou naštvané hodnocení toho, jak agresivní bylo ono vyskakovací okno.

Možnost napsání zprávy

Mnoho webů již využívá možnost integrace okna s možností okamžitého napsání zprávy, ať už přes Facebook Messenger nebo jiný software. Tu samou možnost lze využít i v mobilních aplikacích. Možnost interakce s uživateli dokonce může eliminovat hodnocení s jednou hvězdou, protože uživatel ihned získá pocit, že se chyba nebo funkce upraví k jeho spokojenosti. Některé společnosti dokonce argumentují tím, že díky live chatu v aplikaci ubyde jednohvězdičkových hodnocení až o 40 %.

Dotazníky

Dotazníky jsou ideální cestou k porozumění tomu, jak by se dala vylepšit funcionalita aplikace. Otázky by měly nabízet několik předdefinovanýh odpovědí, aby odpovídání nezabralo moc času. Díky dobře zvoleným otázkám se dá vyptat jak na stávající funkce, tak na možnosti integrace nových.

Při získávání recenzí a hodnocení uživatelů nezapomínejte také na to, že čím lepší je hodnocení v obchodu, a nezáleží na tom, zda je aplikace pro Android nebo iOS, tím výše máte možnost se umístit ve vyhledávání v obchodech. Pokud dostanete na svou appku špatné hodnocení, není to důvod panikařit. Je potřeba se dopídit toho, co se uživateli nelíbilo a případně jej po opravení chyby/přidání funkce upozornit na to, že si na aplikaci může stáhnout update. Tím se zvyšuje šance, že sám uživatel svou recenzi časem opraví na lepší.

Michaela Dvořáková
Napsal/a
Michaela Dvořáková
Podobné příspěvky
Prioritizace pro startupy krok za krokem: PriX metoda pro plánování releasů
Design | Mobil | Web - 3rd Duben 2020
Napsal/a Tým Pixelfield
Jak využít AR v marketingu: Kompletní průvodce rozšířenou realitou v kampaních
Design | Marketing | Mobil | Web - 27th Březen 2020
Napsal/a Tým Pixelfield