Úspěch každého produktu, ať už fyzického nebo digitálního, stojí na zákaznících. U mobilní aplikace je třeba se zaměřit nejen na počet stažení aplikace, ale také na to, aby ji uživatel po pár dnech neodinstaloval.
Tím, že se vývojáři mobilních aplikací (nebo jejich majitelé) pídí po hodnocení a recenzích uživatelů má hned dva důvody – chtějí vědět, co by se v aplikaci dalo zlepšit a zároveň tak chtějí zlepšit hodnocení aplikace. Ani jednoho z výše zmiňovaných cílů se nedoberete sami, takže je komunikace s uživateli víc než nutná.
Většina vývojářů zvolí jednoduché tlačítko s nápisem „řekněte nám, co si o aplikaci myslíte”, „ohodnoťte nás”, „dejte nám pět hvězdiček, pokud se vám aplikace líbí”. Nicméně pro uživatele je celkem přirozené, že tyto tlačítka ignorují, protože je nikdo nepožádal, aby je využili. Prostě tam jsou. Pokud opravdu hodnocení od uživatelů chcete, budete je muset zaujmout nějakým inovativnějším přístupem, který je bdue výzývat k akci.
Vyskakovací okna pop-up někdy přináší celkem uspokojivé výsledky. Tato metoda má ale i obrovskou nevýhodu – místo, aby uživatel získal možnost zanechat hodnocení, tak ho vyskakovací okno vyruší a pokazí mu celý uživatelský prožitek. Vyskakovací okna mají na mnohé takový efekt, že pak do hodnocení akorát napíšou naštvané hodnocení toho, jak agresivní bylo ono vyskakovací okno.
Mnoho webů již využívá možnost integrace okna s možností okamžitého napsání zprávy, ať už přes Facebook Messenger nebo jiný software. Tu samou možnost lze využít i v mobilních aplikacích. Možnost interakce s uživateli dokonce může eliminovat hodnocení s jednou hvězdou, protože uživatel ihned získá pocit, že se chyba nebo funkce upraví k jeho spokojenosti. Některé společnosti dokonce argumentují tím, že díky live chatu v aplikaci ubyde jednohvězdičkových hodnocení až o 40 %.
Dotazníky jsou ideální cestou k porozumění tomu, jak by se dala vylepšit funcionalita aplikace. Otázky by měly nabízet několik předdefinovanýh odpovědí, aby odpovídání nezabralo moc času. Díky dobře zvoleným otázkám se dá vyptat jak na stávající funkce, tak na možnosti integrace nových.
Při získávání recenzí a hodnocení uživatelů nezapomínejte také na to, že čím lepší je hodnocení v obchodu, a nezáleží na tom, zda je aplikace pro Android nebo iOS, tím výše máte možnost se umístit ve vyhledávání v obchodech. Pokud dostanete na svou appku špatné hodnocení, není to důvod panikařit. Je potřeba se dopídit toho, co se uživateli nelíbilo a případně jej po opravení chyby/přidání funkce upozornit na to, že si na aplikaci může stáhnout update. Tím se zvyšuje šance, že sám uživatel svou recenzi časem opraví na lepší.