cz
cz
Zpět

Zdroje informací k PPC reklamě, které se vyplatí sledovat

Marketing - 24th Červen 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková

Pracovat na pozici online marketingu je někdy pořádná honička. Není den, co by nebyla představena nějaká novinka. Jednou vám ta novinka zamíchá pořadím pozic ve vyhledávači, jindy máte možnost otestovat nový formát reklamy, někdy vám váš oblíbený mailingový nástroj změní podmínky a pro vaše potřeby přestane být vhodný.

Podívejme se společně dnes na to, jaké zdroje používám já, abych byla v obraze se všemi novinkami v oblasti PPC reklamy.

Začátky s PPC

Ze začátku, když jsem s PPC reklamou teprve začínala, byl pro mne primárním zdrojem výukový kurz Digitální Garáž od Google. Digitální garáž je ideální start pro ty, co o onlinu zatím moc neví, nebo si chtějí zopakovat základ, bez kterého to prostě nejde. Kurz je rozdělen do několika kurzů, které se dále dělí na jednotlivé moduly. Velkou výhodou Digitální garáže je tedy to, že vám bohatě stačí pár minut denně, které jednoduše vyšetříte třeba po cestě do práce (pokud nejezdíte autem samozřejmě).

Zůstaneme-li přímo u Google, musím zmínit také oficiální nápovědu Google Ads, která je věrným pomocníkem i těch ostřílenějších z nás. Samozřejmě všechno, co se z nápovědy dozvíte, lze pouze aplikovat na Google Ads, nikoliv Sklik, který je v Česku také nedílnou součástí PPC světa.

Až budete mít nápovědu načtenou :), doporučuji si udělat certifikáty v Google Partners. Pravděpodobně vám nikdy reálnou hodnotu nepřinesou, ale když to zmíníte u pohovoru, u nezasvěcených HR specialistů by to mohlo vypadat jako plus a posunout vás to k vysněné práci.

Přesuneme-li se ke zmiňovanému Skliku, i ten má svou nápovědu, která zachránila krk už mnoha z nás.

Kurzy a školení

Samozřejmě existuje nepřeberné množství placených kurzů, a to jak těch, co probíhají online, tak takových, kam je nutné pravidelně docházet. Ačkoliv jsem absolventkou jednoho takového kurzu, nechci nikomu dělat reklamu a znevýhodňovat tak jiné kurzy, které mohou být stejně kvalitní. Všechny kurzy zaměřené na PPC reklamu bývají zpravidla naceněné poměrně vysoko. Je proto nutné zvážit obsah kurzu, jeho délku a případný přínos pro vaši práci.

Tištěné zdroje

Co se týče tištěných zdrojů, je situace o dost těžší. Ačkoliv si osobně myslím, že pocit, když můžete obrátit stránku, počítač prostě nikdy nenahradí, s tištěnými zdroji v online marketingu bych byla velmi opatrná. Dvojnásob to pak platí právě u těch, které se zabývají PPC reklamou. S nadsázkou se dá říct, že než by kniha o PPC reklamě vyšla z tiskárny, nebude už obsahovat aktuální informace. Na trhu jich sice pár existuje, ale většinou jsou staršího data. Pokud však nutně nějakou tištěnou knihu potřebujete, doporučovala bych ji pouze jako základní orientaci. Určitě poslouží dobře, pokud hledáte informace o tom, jak založit účet v reklamním systému, nebo na jakých místech lze vůbec pomocí PPC reklamy svůj web inzerovat. Žádné detaily, ani aktuality však v knihách bohužel nenajdete.

Blogy

Jako skvělé zdroje pak osobně považuji blogy PPC specialistů na volné noze, nebo agentur pro digitální marketing. Jedním z mých oblíbenců poslední doby je Ladislav Vitouš, který na svém blogu pravidelně píše o svých vlastních zkušenostech s PPC reklamou. Jeho články jsou plné tipů, které jistě ocení každý, kdo si své kampaně chce vyladit k naprosté dokonalosti a má chuť se pouštět do nejrůznějších experimentů.

Dalším blogem, který si jistě zaslouží být na seznamu je blog od MarketingPPC, kde opět naleznete širokou plejádu článků, mezi kterými si to své najdou začátečníci i pokročilí.

Mezi zahraniční zdroje bych pak ráda uvedla články z webu PPC Hero. Na stejném webu se v nedávné době objevily také kurzy. S těmi zkušenost nemám, ale vzhledem k vysoké kvalitě blogu by mohly držet standard také vysoko.

Podobných blogů je nespočet. Samozřejmě vždy záleží na tom, zda zrovna hledáte radu jak nastavit nějakou vychytávku, nebo jestli potřebujete pomoct se základním nastavením.

Podcasty

Pokud upřednostňujete vstřebávání informací v podobě podcastu a angličtina vám nedělá problém, rozhodně věnujte pozornost podcastům s názvem PPC show. Ten vás zavede mezi přední specialisty z oblasti placené reklamy, kteří nejen představí nové funkce reklamních systémů, ale podělí se i o své osvědčené tipy.

Newslettery

Pokud nemáte čas informace aktivně vyhledávat, může pro vás být skvělou volbou PPC newsletter z dílny uLabu. Každý týden vám pak přijde na mail souhrn toho, co se v PPC světě událo, případně na co se můžeme těšit. Téma PPC je okrajově proloženo dalšími články, které se týkají technologií ovlivňujících online marketing.

Samozřejmě tento článek není vyčerpávajícím výčtem toho, co se vyplatí sledovat, nebo kde vůbec s PPC reklamou začít. Kvalitních i těch méně kvalitních zdrojů je o poznání víc a na jejich souhrn si ani netroufám. Zde jsou ty zdroje, které mně osobně někdy pomohly, nebo je pravidelně sleduji. Máte nějaké další tipy, které by mně a dalším čtenářům neměly ujít?

Máte nějaké další tipy, které by mně a dalším čtenářům neměly ujít? Podělte se v komentářích!

Michaela Dvořáková
Napsal/a
Michaela Dvořáková
Podobné příspěvky
Jak vydělat na appce? 9 ověřených strategií monetizace mobilní aplikace
Marketing | Mobil | Obchod - 11th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield
Vývoj mobilní aplikace – cena, náklady
Design | Marketing | Mobil | Obchod - 7th Říjen 2019
Napsal/a Tým Pixelfield