cz
cz
Zpět

Začátky v digitálním marketingu – jak se nezbláznit první týden

29th Červenec 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková

Když si vzpomenu na svoje začátky na pozici online markeťáka, musím se vždy minimálně pousmát. Všichni víme, že žádný začátek není jednoduchý a pokud se právě vy nacházíte na začátku své cesty k online marketingu, třeba vás moje zkušenost nakopne, abyste se nezalekli hned prvních pár dnů pronikání do tajů zkratek, kódů a procesů.

Ať už vás ke studiu digitálního marketingu dohnala potřeba nakopnout vlastní projekt, vysněná práce, nebo třeba jen zvědavost, pravděpodobně se setkáte s úplně novým světem. Stejně to bylo u mne. Studovala jsem marketing (avšak hodně brzy jsem zjistila, že ten tradiční, vyučovaný na škole, má k onlinu hooodně daleko) a při studiu jsem měla svůj malý projekt, na kterém jsem zjistila, jak široký záběr vůbec online marketing má.

Fascinovaná světem, kterému jsem chtěla rozumět víc, jsem drze šla na pohovor na pozici v online marketingu. (Tímto děkuju Filipovi, který dal šanci někomu, kdo zjevně neměl ani tušení, co bude dělat.) Týden od pohovoru už jsem stála před dveřmi kanceláře a vcházela jsem do nového světa. Hned první den jsem zjistila, že jsem se vydala na složitější cestu, než jsem si dokázala představit. Došlo mi to hned ve chvíli, kdy v zadání úkolů na daný den bylo nejméně pětina slov, kterým jsem nerozuměla. A to pomlčím o tom, že kolegové pracující na vývoji softwaru mluvili ještě úplně jiným jazykem.

Nezbývala jiná možnost, než se pustit do studia všeho, co se týkalo reklamy pro webové stránky, mobilní aplikace, ale i témata jako SEO či mailing. Není ostuda, že něco nevíte. Nikdo jsme se nenarodili s hlavou plnou zkratek a pojmů. Jediný problém je, když vám vaše ego (tak, jako to udělalo to moje) nedovolí se zeptat někoho zkušenějšího. Práce se pak zbytečně prodlužuje a často musíte dělat věci dvakrát, protože napoprvé jste dělali něco jiného, než jaké bylo zadání.

Nechtěla jsem si přiznat, že něco nevím, nebo něčemu nerozumím. Často to pak vedlo k tomu, že jsem z práce byla nešťastná a byly i chvíle, kdy jsem měla pocit, že do online marketingu nepatřím. Ale na druhou stranu jsem byla odjakživa dost tvrdohlavá a vzdávat se nemám ve zvyku. Po večerních splínech jsem každé ráno vstala a znovu vyrazila do boje. Nikdo od nováčků nečeká, že budou všechno umět. Stačí se neustále posouvat dopředu.

S odstupem času se svým začátkům musím smát. Pokud kolem sebe máte alespoň z půlky tak skvělé lidi jako já, nemusíte se ničeho bát. Nevadí, když nenapíšete dokonalý newsletter hned druhý den v práci. Nevadí, že pustíte reklamu s překlepem. Důležité je udělat to příště líp. A potom ještě líp.

A co jsem si vzala jako největší ponaučení ze svých začátků? Klíčem k úspěchu je odvaha. Pokud ji nemáte, nemáte ani šanci být v marketingu dobří. Vždyť já viděla zkratku SEO poprvé v inzerátu pracovní pozice a než jsem na pohovor šla, jedinou mojí přípravou bylo shlédnutí videa “SEO for dummies”. A podívejte, kde jsem teď :).

Michaela Dvořáková
Napsal/a
Michaela Dvořáková
Podobné příspěvky
Doplňky Google Chrome pro každodenní rutinu online markeťáka
29th Červenec 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková
Proč prostě neotestovat svoje nápady
17th Červenec 2019
Napsal/a Filip Háša