Máte svou vlastní mobilní aplikaci? Máte uživatele, kteří ji pravidelně a rádi používají? A co takhle do aplikace implementovat reklamy, aby vám vydělávala peníze, zatímco vy nebudete muset nic moc dělat?
Možná tušíte, že cesta k implementaci reklam vede mimo jiné přes reklamní systém AdMob, který pod svým jménem provozuje společnost Google. Začít s reklamou v aplikaci tak není nijak náročné.
Ze všeho nejdřív budete potřebovat uživatelský účet na Google, tedy mailovou adresu končící @gmail.com nebo adresu na své doméně, za předpokladu, že využíváte službu G Suite. Dále budete potřebovat účet ve službách Google Ads a Adsense. Pokud tyto účty ještě nemáte, můžete si je pohodlně vytvořit přímo během registrace do AdMob. Po vyplnění registrace už jen odkliknete potvrzovací maily a můžete se přihlásit do svého nově vytvořeného účtu AdMob.
Nyní musíte do systému přidat svou aplikaci. Pokud je vaše aplikace pouze pro Android, zadáte vyhledávání své mobilní appky v Google Play – vyhledávání provedete jednoduše podle jména aplikace nebo vývojáře. Pokud máte aplikaci pouze pro iOS, čeká na vás úplně stejné vyhledávání v App Store. A pokud je vaše aplikace určená pro oba systémy, musíte je v AdMob vyhledat jednotlivě. Po přidání aplikace by se vám už měla zobrazovat přímo v AdMob, a to pod záložkou aplikace. Samozřejmě musíte ještě váš účet AdMob nějak propojit se samotnou aplikací. Systém Vám vygeneruje klíč, který musíte do aplikace vložit nebo jej poslat svému vývojáři, který si jistě bude vědět rady.
Před samotným začátkem nastavování reklam doporučujeme si projít nastavení na úrovni celého účtu AdMob – tedy to, co se v levém menu nachází pod čarou. Tam mimo jiné naleznete nastavení blokování, které by mělo zajímat každého, kdo si buduje image značky. V nastavení blokování si totiž můžete vyfiltrovat kategorie, u kterých nechcete, aby reklamu ve vaší aplikaci zobrazovaly. Zablokovat tak můžete potenciální reklamu například vaší konkurence, kterou s největší pravděpodobností naleznete v záložce obecné kategorie. Hned vedle této záložky je další, nesoucí název citlivé kategorie. Zde se vyplatí opravdu pečlivě zvážit, zda pro vás a hlavně váš brand nebude lepší blokovat vše, co kategorie nabízí. Přeci jen brand safety je v marketingu poměrně frekventovaně diskutované téma a má to své odůvodnění.
Pakliže už máte nastaveno podle svých představ, můžete se pustit do tvorby samotných reklamních jednotek. Učiníte tak v sekci aplikace v hlavním menu v levé části obrazovky. Tam si vyberete, do které aplikace (máte-li jich v účtu přidaných víc) chcete reklamní jednotky vložit.
V záložce reklamní jednotky se vám ukáže možnost vytvořit novou. Po kliknutí na toto tlačítko si vyberete, zda do aplikace chcete vložit banner, vsunutou reklamu nebo reklamu s nabídkou odměny.
Každý typ reklamní jednotky má potom svá specifická nastavení, jimiž vás ale reklamní systém navede poměrně intuitivně sám.
Důležité je (pakliže to nastavení dané reklamní jednotky umožňuje) omezení frekvence zobrazování reklam. Pokud si nechcete své uživatele naštvat “bombardováním” reklamou, doporučujeme frekvenci zobrazování omezit na nějakou rozumnou úroveň. Jakmile budete mít svou vysněnou reklamní jednotku vytvořenou, zobrazí se vám pokyny k implementaci. S těmi je nejlepší naložit tak, že je zkopírujete a pošlete svému vývojáři.
Další neméně důležitou možností, kterou AdMob nabízí, je možnost vytvoření kampaně, kde lze nastavit reklamu na vaše další aplikace nebo webu a zdarma je tak ve vlastní aplikaci inzerovat. I zde vás čeká nějaké to nastavování, z nichž nejdůležitější je nastavení cíle kampaně. Jakmile si ujasníte a nastavíte hlavní cíl (například počet kliknutí na reklamu), je lepší alespoň ze začátku neměnit automatické nastavení kampaně. Do optimalizace se můžete pustit kdykoliv, až se vám nasbírají alespoň nějaká data, na kterých můžete svá další rozhodnutí o nastavení stavět.
Kampaň také můžete vytvořit zdarma pro jiného inzerenta, případně s ním řešit fakturaci mimo služby Google.
Pokud už máte nějaké reklamy spuštěné, nezbývá nic jiného, než počkat. Jakmile se vám v systému začnou objevovat reálná data, můžete se zabývat další optimalizací reklam, či pokročilému nastavení, jako je napřiklad přidání nové sítě v záložce zprostředkování.
Jakmile váš zisk z aplikace přesáhne minimální hranici výplaty, tedy 2000 Kč, zadáte do systému v záložce platby údaje o způsobu vyplácení příjmů a jít svůj úspěch zapít…nebo si našetřit na další skvělý digitální produkt? 🙂
Chcete vědět více o vývoji mobilních aplikací? Podívejte se na našeho kompletního průvodce vývojem aplikací.