Na slovech záleží. Jestliže se uživatel nedozví snadnou cestou naše sdělení, typografie nefunguje. Příliš veliké písmo bude čtenáře rozptylovat, malý text zase může přehlédnout nebo ho považovat za nedůležitý.
Volíme snadno rozpoznatelné, obvykle bezserifové písmo, kurzívě se snažíme vyhnout, nemusela by se dobře zobrazovat. Pro maximální čitelnost se snažme zbytečně nekombinovat více stylů zarovnání.
Jestliže se na desktopových webech snažíme mít okolo 70-ti znaků znaků na řádek, u mobilních webů by jsme měli počet snížit na polovinu.
Lidé dnes sledují svoje smartphony prakticky všude, za různých světelných podmínek, proto by jsme měli zvolit vhodný kontrast jednotlivých prvků. Zkuste začít designovat web v černé a bílé/ bílé pro maximální kontrast a pak teprve přidávejte barvy, ovšem pořád v souladu s tímto vzorem.
Zatímco většina textu na desktopových webech je designovaná na pouhé kliknutí a linkování na další stránku, mobilní typografie často plní více funkcí. Text může například začít vytáčet hovor, jiný může obsahovat link a další nám umožní koupit určitý produkt. Proto vždy designujeme tak, aby bylo uživateli hned zřejmé, jakou funkci plní. Textové boxy musí být dostatečně veliké a vzdálené od jiných, aby v jednu chvíli mohla proběhnout jen jedna akce. Rozhodně tyto věci neřešíme zoomem.
Jakákoliv jiná konfigurace by mohla být matoucí.
Testujte, testujte a znovu testujte. Získáte tak představu jak bude web vypadat na různých zařízeních a můžete se tak vyvarovat spousty chyb.
Nevíte si rady s vaším mobilním webem? Ozvěte se nám, rádi se na to s vámi podíváme.