cz
cz
Zpět

Tlačítko Dislike již brzy na Facebooku. Máme čekat válku?

Aktuality | Marketing - 16th Září 2015
Napsal/a Veronika Vycpálková

Server BBC dnes přišel s novinkou, která jistě potěší mnoho uživatelů Facebooku. Mark Zuckerberg po letech dohadů oznámil, že uživatelé nejpopulárnější sociální sítě budou moci brzy využít také dlouho očekávané tlačítko „to se mi nelíbí“. Dle slov Zuckerberga Facebook již brzy nabídne tlačítko „nelíbí se mi“ testovacím uživatelům.

Dislike aneb empathy button

Nové tlačítko nemá být prostý opak tlačítka „líbí se mi“, tedy prostor jak jednoduše negativně hodnotit příspěvky ostatních. Tlačítko s negativním významem má podle Zuckerberga umožnit projevit soucit, soustrast a nelibost. Jeho využití tak vidí zejména v případech, kdy příspěvky informují o úmrtích, tragédiích a katastrofách. Vývojáři se proto snaží najít způsob, jak dát lidem více možností než pouhý „statický lajk“ například v momentě, kdy chtějí vyjádřit svou empatii nebo smutek. V takový moment je často nelogické až ironické, klikat na projev podpory na ikonu „líbí se mi“.

Not_facebook_not_like_thumbs_down

Kolem nově vznikajícího tlačítka se ale taky hromadí obavy ohledně jeho reálnému využívání. Často stačí prolétnout komentáře a je jasné, že mnozí uživatelé jsou tolik lační po tomto tlačítku naprosto z jiných důvodů než je vyjadřování soucitu. Je pochopitelné, že vývojáři chtějí umožnit citlivější odezvu na status ohledně umírajícího psa než „like“, který mnoho lidí využije spíše než komentář. Ať už z pohodlnosti nebo prostě jen proto, že často není co říct a slova jsou navíc. Jasné je ale riziko, že tlačítko najde své uplatnění také v prostém zesměšňování či projevech odporu.

Co říkáte na nové tlačítko vy?

 

Profilový obrázek
Napsal/a
Veronika Vycpálková
Podobné příspěvky
Vývoj mobilní aplikace – cena, náklady
Design | Marketing | Mobil | Obchod - 7th Říjen 2019
Napsal/a Tým Pixelfield
Zdroje informací k PPC reklamě, které se vyplatí sledovat
Marketing - 24th Červen 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková