cz
cz
Zpět

Stažení aplikace není vše

Aktuality | Mobil - 14th Srpen 2018
Napsal/a Michaela Dvořáková
Mobilní aplikace se v poslední době staly velmi důležitou součástí mnoha odvětví podnikání a další je následují. Vytvořit skvělou appku však není všechno. Dokonce ani vysoký počet stažení ještě neznamená úspěch. Důležitý je co nejmenší počet odinstalování.

Jak se vyhnout tomu, že vaši zákazníci aplikaci během pár dnů smažou, protože jim akorát zabírá místo a stejně ji nepoužívají? Podívejte se na naše tipy v tomto článku.

Základem úspěchu je samozřejmě analýza. V té se zkuste zaměřit na vysledování okamžiku, kdy uživatelé mobilní aplikaci přestávají používat. Podle statistik celých 77 % uživatelů přestane používat během tří dnů po její instalaci. Majoritní většinu uživatelů má v tomto případě na svědomí, stejně jako v běžném životě, první dojem, kdy se uživatel začíná učit s aplikací pracovat. V této chvíli je možné, že uživatele odradí buď zmatečnost aplikace, příliš dlouhé texty nebo tam prostě hned nenajde to, co od aplikace očekával a ztratí zájem. K zjištění těchto důvodů vám může pomoci libovolný analytický nástroj, který sleduje chování uživatelů.

Jednoduchost přihlášení

Dalším častým důvodem, kdy uživatel v podstatě přestane aplikaci používat ještě dříve než začne, je když po něm aplikace vyžaduje příliš mnoho osobních dat nebo je zdlouhavé se do ní přihlásit. Z tohoto důvodu je vždy dobré umožnit přihlášení pomocí účtu třetí strany, například Facebook či Google.

Nedělejte si věci komplikované

Samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že se vyvíjí jak mobilní telefony, tak potřeby uživatelů a zákazníků. Není výjimkou, že po publikaci aplikace sami uživatelé, kromě toho, že hlásí chyby, v recenzích přichází z nápady jak mobilní aplikaci vylepšit. Není nic jednoduššího než pak recenze vzít, vytáhnout z nich veškeré informace o tom, co uživatelům chybí, přebývá nebo nefunguje a obrátit se na své vývojáře, aby aplikaci upravili k obrazu uživatelů.

Dejte pozor, ať nejste všude

Mnohokrát se při vývoji mobilních aplikací implementují tzv. push notifikace, kdy uživateli sama od sebe vyskočí nějaká zpráva. To může být vysoce užitečné, ale je potřeba si na to dát pozor. Na druhou stranu jsou takové notifikace také pěkně otravné, když vám na mobilním telefonu vyskakují věci, co pro vás v danou chvíli nemají vůbec žádnou informační hodnotu.

Důraz na využitelnost

Od té doby, co začaly dotykové telefony snad každý z nás občas bojuje s krátkou výdrží baterie. Operační systémy dokáží samy rozpoznat, že jistá aplikace spotřebovává příliš mnoho energie. Jakmile systém tuhle zprávu zobrazí, je to okamžité upozornění pro uživatele, že by si na appku měl dát pozor a ihned se mu podvědomě zafixuje, že by aplikaci neměl používat, když to není bezpodmínečně nutné. Snížení spotřeby baterie lze docílit například tím, že aplikace bude synchronizovat data až ve chvíli, kdy je baterie připojena na nabíječku.

Nerelevantní reklamy

Dalším bodem jsou reklamy. Jasně, je fajn, když se vám aplikace alespoň částečně financuje pomocí reklam, ale pozor! Když bude uživatel narážet na reklamy příliš často, případně budou naprosto nerelevantní k tomu, na co je celá mobilní aplikace zaměřená, dřív či později to pro něj bude otravné a ztratí chuť aplikaci používat.

To, že by aplikace měla moderní a přehledný design snad zmiňovat ani nemusíme, není žádným velkým tajemstvím, že do profesionální grafiky se prostě vyplatí investovat.

 

Nejdůležitější je nakonec vždy uživatel. Přijde vám grafika skvělá a to šedé tlačítko si tam prostě chcete nechat? Pokud vám většina uživatelů výslovně řekne, že to tlačítko není vidět, změňte ho. Aplikace není pro vás, ale pro uživatele, tak se je snažte co nejvíce potěšit tím, že vyslechnete jejich výtky a zkusíte jich do své aplikace co nejvíce zapracovat.

Michaela Dvořáková
Napsal/a
Michaela Dvořáková
Podobné příspěvky
Jak vydělat na appce? 9 ověřených strategií monetizace mobilní aplikace
Marketing | Mobil | Obchod - 11th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield
Vývoj mobilní aplikace – cena, náklady
Design | Marketing | Mobil | Obchod - 7th Říjen 2019
Napsal/a Tým Pixelfield