Tato studie vnímání barev je všeobecně platná v designu, módě, značení, umění a reklamě. Nesmíme zapomínat, že volba barvy je pro značku mnohdy rozhodujícím krokem.
Psychologie barev od Evy Heller je v současné době zásadní dílo, zabývající se tímto tématem. Tato kniha se zabývá vztahy mezi barvami a našimi pocity a ukazuje, že nejsou kombinovány náhodně, protože asociace, které se s nimi pojí, nejsou pouze záležitostí vkusu, ale univerzálními zkušenostmi, které jsou hluboce zakotveny v našem jazyce a v našem myšlení.
Seznam barev, jejich význam a co nám může přinést jejich použití tak můžete snadno využít ve svých projektech a je to dokonce žádoucí.
Bílá symbolizuje čistotu, nevinnost, optimismus. Její použití očišťuje mysl na nejvyšší úroveň.
Žlutá je barva spojená s inteligencí, inovací, ale také se zvýšenou opatrností. Napomáhá duševní stimulaci, ale může přinášet také vyčerpání, protože povzbuzuje k přílišné mentální aktivitě.
Oranžová symbolizuje energii. Zvyšuje výkon, ale může vyvolávat také úzkost.
Červená barva je par excellence síly, moci, vášně, vitality ale také agresivity. Využívá se pro podporu metabolismu a pomáhá překonávat deprese.
Fialová je synonymem klidu. To je užitečné v boji proti duševním a nervovým problémům, i když její dlouhodobé působení může vyvolávat negativní myšlenky.
Modrá je vztahována k pravdě, vážnosti, věrnosti, upřímnosti a zodpovědnosti. Ztišuje mysl a rozptyluje obavy. Přebytek může způsobit deprese.
Zelená je barva rovnosti, obnovy přírody a tradic. To je využíváno zejména v boji proti vyčerpání. Má moc vyvažovat emoce a revitalizovat.
Šedá je barva míru, houževnatosti, tvořivosti a symbolizuje úspěch.
Černá je barva elegance, ticha a moci. Vyjadřuje klid a ticho. Někdy může působit až nepřístupně a zastrašovat.
V závěru je nezbytné upozornit na to, že se nejedná o uzavřený výčet a koncept, protože v rámci různých barev existují další tóny a hierarchie a vše se vzájemně ovlivňuje.
Mějte toto na paměti, když budete schvalovat barvy pro váš projekt. Nejste si jisti, jak Váš web působí? Obraťte se na nás a využijte naše zkušenosti nejen s barvami.