cz
cz
Zpět

Propagujte svou Android appku

Marketing | Mobil - 20th Srpen 2018
Napsal/a Michaela Dvořáková

V minulém článku jsme se dotkli problematiky optimalizace pro App Store. Dnes se podíváme na základy marketingu pro vývoj mobilních aplikací pro Android, tedy možnosti propagace aplikace v Google Play.

Než vůbec začnete přemýšlet o tom, jak svou novou mobilní aplikaci propagovat (a to platí i pro aplikace pro iOS, nejen Android), udělejte si alespoň zběžný výzkum trhu a  konkurence. Vyvinul už někdo úplně stejnou aplikaci před vámi? Existuje vůbec dostatečná cílová skupina, kterou byste mohli svou aplikací zaujmout?

Při samotném vývoji je pak důležité dát si pozor na to, aby aplikace byla rychlá, přehledná a uživatelsky přívětivá. To je však starostí vývojářů, kterým vývoj své aplikace svěříte.

Monetizace aplikace

O monetizaci aplikace je dobré popřemýšlet co nejdřív. Každá aplikace si žádá jiný monetizační plán: někdy je dobré využít reklam uvnitř aplikace, jindy je možností placené stažené. Než učiníte toto rozhodnutí, vřele doporučujeme si nejprve udělat výzkum u vaší cílové skupiny.

Pokud se rozhodnete pro placenou aplikaci, všeobecně se doporučuje začít s vyšší cenou a nechat si tak prostor pro zlevnění či jednorázové slevy. Jindy může být vhodné se rohodnout pro hybridní model s různými druhy monetizace (například reklamy a nákupy uvnitř aplikace).

Marketingový plán

Marketingový plán by měl být samozřejmostí. Pokud si však nejste jistí co vše do něj zahrnout, vytvořil pro vás Google menší návod, kde jsou vypíchnuté nejdůležitejší body, na které je dobré při sestavování marketingového plánu myslet.

Na celý plán se můžete (v angličtině) podívat zde.

Zde je několik hlavních bodů, které jsme pro vás z diagramu vytáhli, které by měly být naprostým základem každé mobilní aplikace:

  • zkušební (časově omezená nebo s osekanými funkcemi) verze aplikace zdarma
  • propagace na sociálních sítích
  • PR (tisk, influenceři etc.)
  • pravidelné aktualizace
  • slevy na aplikaci
  • možnosti výhod při placeném členství
  • PPC reklamy
  • video reklamy (televize, YouTube).

Naším předposledním tipem bude důraz na brand awarness, neboli znalost značky. V rámci Play Store optimalizace je velkou konkurenční výhodou vytvoření graficky lákavých ikonek a nahrání screenshotů, které uživatele upotají na první pohled.

Poslední rada je velmi jednoduchá, přestože na ni mnoho lidí zapomíná. Pokud chcete opravdu co největší počet stažení, přispůsobte svou aplikaci co největšímu počtu zařízení, je-li to pro vás byť jen trochu možné.

Michaela Dvořáková
Napsal/a
Michaela Dvořáková
Podobné příspěvky
Prioritizace pro startupy krok za krokem: PriX metoda pro plánování releasů
Design | Mobil | Web - 3rd Duben 2020
Napsal/a Tým Pixelfield
Jak využít AR v marketingu: Kompletní průvodce rozšířenou realitou v kampaních
Design | Marketing | Mobil | Web - 27th Březen 2020
Napsal/a Tým Pixelfield