Stalo se vám někdy, že jste si prohlíželi stránku či produkt online a během následujících dní vás v obsahové síti pronásledovala reklama odkazující na stránku, kterou jste dříve navštívili? Přesně to je cílem retargetingu – znovu se připomenout návštěvníkům, přivést je zpět na stránku a přimět je ke konverzi. Jedná se o vysoce účinný nástroj zájmově orientované reklamy a umožňuje firmám předávat zákazníkům na míru šitá sdělení na základě jejich předešlých aktivit na webu, které neskončily konverzí. Retargeting je jednou z forem PPC reklamy, kde zpravidla platíte za proklik, a reklamní sdělení mají podobu jak textu, tak grafických bannerů.
Z technického hlediska retargeting funguje díky ukládání cookies internetových uživatelů, kteří jsou při návštěvě webu přiřazeni do publika, kterému se bude zobrazovat vaše reklama. Ke sběru těchto uživatelů slouží tzv. retargetingový kód, který správce webu umístí na vaše stránky. Díky němu máte možnost návštěvníky následně segmentovat a přesně tak cílit vaši reklamu. Proto není divu, že retargetingu patří výrazná část rozpočtů digitálního marketingu.
Většina uživatelů, vyhledávajících produkty či služby online, se chová velmi impulzivně a často zapomínají, kde produkt viděli, či nejsou o koupi zatím rozhodnuti. Proto je velmi důležité se potenciálnímu zákazníkovi připomenout, jelikož by jinak mohl dát přednost konkurenci. Retargeting vám tak přivede ztracené zákazníky zpět a podpoří efektivně váš brand.
Publikum je seznam uživatelů, kterým se má reklama zobrazovat a je významným prvkem při tvorbě strategie. Je na vás, zda budou seznam tvořit všichni uživatelé, kteří vaše stránky navštívili, či návštěvníci konkrétních kategorií s produkty. Je však důležité při nastavování publik vždy respektovat strukturu vašeho webu či e-shopu a pohlížet na sdělení především z obchodního hlediska. Proto je vhodné vytvářet sdělení na míru třeba i pro desítky publik a pro každé z nich vytvořit vhodnou strategii.
Rádi byste vyzkoušeli retargeting, ale bojíte se, že se jeho síla obrátí proti Vám? S retargetingem máme bohaté zkušenost a rádi Vám pomůžeme.