cz
cz
Zpět

Proč nevynechat retargeting

Marketing - 10th Srpen 2015
Napsal/a sedova

Je možné, že jste pojem retargeting ještě neslyšeli, ale rozhodně jste se s ním již někdy museli setkat v praxi. Jedná se o velmi efektivní marketingový nástroj, jak přivést zpět návštěvníky vašeho webu a s velmi přesným cílením tak dosáhnout více konverzí.

Jak retargeting funguje

Stalo se vám někdy, že jste si prohlíželi stránku či produkt online a během následujících dní vás v obsahové síti pronásledovala reklama odkazující na stránku, kterou jste dříve navštívili? Přesně to je cílem retargetingu – znovu se připomenout návštěvníkům, přivést je zpět na stránku a přimět je ke konverzi. Jedná se o vysoce účinný nástroj zájmově orientované reklamy a umožňuje firmám předávat zákazníkům na míru šitá sdělení na základě jejich předešlých aktivit na webu, které neskončily konverzí. Retargeting je jednou z forem PPC reklamy, kde zpravidla platíte za proklik, a reklamní sdělení mají podobu jak textu, tak grafických bannerů.

Z technického hlediska retargeting funguje díky ukládání cookies internetových uživatelů, kteří jsou při návštěvě webu přiřazeni do publika, kterému se bude zobrazovat vaše reklama. Ke sběru těchto uživatelů slouží tzv. retargetingový kód, který správce webu umístí na vaše stránky. Díky němu máte možnost návštěvníky následně segmentovat a přesně tak cílit vaši reklamu. Proto není divu, že retargetingu patří výrazná část rozpočtů digitálního marketingu.

 

Proč je tak účinný?

Většina uživatelů, vyhledávajících produkty či služby online, se chová velmi impulzivně a často zapomínají, kde produkt viděli, či nejsou o koupi zatím rozhodnuti. Proto je velmi důležité se potenciálnímu zákazníkovi připomenout, jelikož by jinak mohl dát přednost konkurenci. Retargeting vám tak přivede ztracené zákazníky zpět a podpoří efektivně váš brand.

 

Publika v retargetingu

Publikum je seznam uživatelů, kterým se má reklama zobrazovat a je významným prvkem při tvorbě strategie. Je na vás, zda budou seznam tvořit všichni uživatelé, kteří vaše stránky navštívili, či návštěvníci konkrétních kategorií s produkty. Je však důležité při nastavování publik vždy respektovat strukturu vašeho webu či e-shopu a pohlížet na sdělení především z obchodního hlediska. Proto je vhodné vytvářet sdělení na míru třeba i pro desítky publik a pro každé z nich vytvořit vhodnou strategii.

 

Jak využít retargeting pro váš byznys?

  • Upozorněte na vaše konkurenční výhody. Nabídněte návštěvníkům různé bonusy (např. doprava zdarma, dárek k nákupu), které je přimějí u vás dokončit objednávku.
  • Zaměřte se na uživatele, kteří uložili produkt do košíku, ale neukončili již objednávku. Opět se nabízí možnost přilákat zpět zákazníka na bonus, díky kterému se váš web či e-shop stane atraktivnějším pro nákup.
  • Oslovte i ty zákazníky, kteří u vás již nakoupili (tzv. cross-selling) – Nabídněte jim další relevantní produkty, které by mohly sloužit jako příslušenství či doplněk k již zakoupenému zboží

 

Na co si dát pozor?

  • Nezapomeňte rozlišovat jednotlivé segmenty zákazníků – Návštěvníky, kteří u vás již nakoupili, neosloví stejné sdělení, jako ty, kteří o nákupu teprve uvažují.
  • Zvolte vhodnou dobu zobrazení reklamy – Různé produkty vyžadují různou délku rozhodování pro kupujícího. Proto je logické, že reklama na boty se bude zobrazovat podstatně kratší dobu, než reklama, vedoucí ke koupi nemovitosti.
  • Pozor na frekvenci zobrazování reklamy – Nesnažte se za každou cenu vnucovat zákazníkovi. Nechcete dosáhnout opačného efektu a vyvolat negativní emoci.

 

Rádi byste vyzkoušeli retargeting, ale bojíte se, že se jeho síla obrátí proti Vám? S retargetingem máme bohaté zkušenost a rádi Vám pomůžeme.

Profilový obrázek
Napsal/a
sedova
Podobné příspěvky
Vývoj mobilní aplikace – cena, náklady
Design | Marketing | Mobil | Obchod - 7th Říjen 2019
Napsal/a Tým Pixelfield
Zdroje informací k PPC reklamě, které se vyplatí sledovat
Marketing - 24th Červen 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková