Velká popularita mobilních zařízení mluví jasně pro mobilní SEO (optimalizace pro vyhledávače). Mobilní SEO můžeme považovat za specifickou kategorii SEO, která má do jisté míry stejné principy jako SEO klasické, ale některé přístupy a postupy se liší a vylepšují tak efektivitu optimalizace pro mobilní vyhledávání.
Nekonečná diskuze se vede okolo dilematu, zda zvolit responzivní design nebo samostatnou mobilní webovou stránku. Každá z variant má samozřejmě svá pro i proti.
V případě, že je pro váš byznys SEO strategie jedním z hlavních klíčových faktorů, pak právě responzivní design je tou nejlepší variantou.
Google doporučuje responzivní design jako vhodnou variantu pro mobilní konfigurace webových stránek. V případě responzivního designu má stránka stejnou url i stejné html jako desktopová varianta, a tak Google prochází, indexuje a hodnotí obsah pouze jednou a není nucen procházet více variant v podstatě stejného obsahu.
Další výhodou, na kterou Google poukazuje, je, že pro uživatele je mnohem snazší sdílet, komunikovat a odkazovat na obsah, který obsahuje totéž na mobilním zařízení jako na klasickém desktopu. Zjednodušeně se dá říct, že přestože si někdo na pc otevře odkaz sdílený někým z mobilního telefonu, nezobrazuje se mu „očesaná verze webu“.
Jedním z nejznámějších specifik responzivního webu je, že stránky pružně reagují na různá rozlišení obrazovky a nabízejí tak maximum na každém zařízení. Je velmi těžké odhadnout, všechna možná rozlišení, z jakých budou návštěvníci na váš web nahlížet, responzivní web tento problém řeší.
Další nezanedbatelnou výhodou responzivního webu od oddělených mobilních a desktopových verzích je, že spravujete pouze jeden obsah a jednu SEO strategii.