cz
cz
Zpět

Jste připraveni na příchod Instagram Ads?

Marketing | Mobil - 1st Září 2015
Napsal/a Veronika Vycpálková

Nová doba přináší nové příležitosti. Promované příspěvky, které dosud byly pouze v beta verzi a dostupné jen pro hrstku vyvolených, vycházejí na denní světlo. Jste připraveni na příchod Instagram Ads?

Na jedné z nejpopulárnějších sociálních sítích, která slouží ke sdílení vizuálního obsahu, bude brzy možné nakoupit reklamní imprese, cílené také na české uživatele.

Instagram je na rozdíl od jiných platforem zaměřen zejména na poutavou obraznost, což značkám přináší nepřeberné možnosti, jak bohatým vizuálním způsobem povyprávět o svých produktech a značce.

Co Instagram Ads nabídnou?

  • Cílení nejen podle věku či pohlaví, ale také podle přesné lokality, zájmů nebo konkrétních hashtagů.
  • Tlačítka pro přímou akci uživatelů instagramu. Například pro přechod na web, stažení aplikace, nákup a další.
  • Napojení na Facebook API a celkově také využití facebookového cílení i vyhodnocování reklamy.

Čím Instagram Ads vynikají?

  • Větší vizibilita. Instagram neomezuje, co se zobrazí ve feedu. Uživatel tak zkrátka uvidí vše.
  • Větší engagement rate. Sponzorované příspěvky na Instagramu mají vyšší podíl interakcí v poměru k velikosti publika.
  • Více prostoru pro autentický obsah. Ten navíc ve feedu vypadá přirozeně a lépe tak zapadne mezi organický obsah.

11(Zdroj: blog.instagram.com/)

Pro úplné začátečníky přidáváme pár tipů pro dobrý start:

  • Jako název účtu volte ideálně název vaší firmy.
  • Roli profilové fotky nejlépe zastane vaše logo nebo grafický symbol. Přeci jen chcete, aby si váš vymazlený obsah lidé spokojovali s vámi. Mějte na paměti, že se obrázek ořízne do kruhového tvaru a na většině mobilních telefonů nebude větší než 150 x 150 pixelů.
  • Dejte si záležet na krátkých a výstižných titulcích. Přidejte několik relevantních hasthagů a pokládejte otázky, abyste lidi zaujali a přiměli k interakci.
  • V aplikaci Instagram máte k dispozici filtry a další nástroje, které vám pomohou s tím, aby také vaše příspěvky měly ten správný instagramový šmrnc.
  • V příspěvcích můžete také označovat jiné uživatele nebo lokalitu.

Pokročilým přinášíme pár tipů k zamyšlení:

 Jestliže se už nějakou dobu pohybujete mezi hashtagy a obrázky ve tvaru čtverce, jistě jste sami odpozorovali, co na uživatele nejvíce působí a co se jim líbí.

V takovém případě se zamyslete nad tím, jakým způsobem Instagram zapojit do své marketingové strategie a jakou obsahovou strategii na Instagramu zvolit.

1) Popřemýšlejte nad tím, jakou úlohu má Instagram ve vaší celkové strategii marketingu značky sehrát. Je vaším cílem zvýšit povědomí o značce, přitáhnout zájem okolí nebo oslovit nové uživatele?

Vyberte si jeden stěžejní cíl, kterého můžete dosáhnout právě pomocí vizuálního obsahu na Instagramu.

2) Zvolte příběh, který chcete svému publiku odvyprávět. Je míněn takový příběh, který je autenticky spojen s vaší značkou a lze jej velmi dobře interpretovat prostřednictvím poutavých obrázků, které ho odvypráví za vás. Vytvářejte tedy příspěvky v duchu tohoto příběhu, abyste nabídli uživatelům různorodý obsah, který ale zůstává konzistentní.

3) Věnujte příspěvkům čas i péči. Máte-li na to lidi, ve spolupráci s nimi vytvořte obrázky a videa, které jsou nejen dovedně zpracované a na Instagramu budou jako doma, ale také nápadité a autentické. Přiučit se můžete také od ostatních značek a oblíbených instagrammerů, jejichž obsah hltají desetitisíce lidí.

Nechte se inspirovat..

 Můžete se také začíst do krátkého příběhu o několika značkách, které vytváří originální příspěvky pro své followery. Podívejte se například, jak firma Lexus vzbudila nadšení pro model 2014 Lexus IS pomocí jednoho videa, které bylo vytvořeno z instagramových fotek.

Společnost General Electric umožnila svým followerům navštěvu svých továrních hal a výzkumných laboratoří, aby se mohli pěkně z blízka podívat na inovace při výrobě.

Sami můžete intuitivně posoudit, co na vás jako konzumenta vizuálního obsahu na Instagramu působí, a co by mohlo zapůsobit právě na vaše publikum. Nechte se inspirovat a nabídněte uživatelům Instagramu něco navíc.

 12

Obdélník je nový čtverec

Pravděpodobně jste již tuto zprávu zaregistrovali, v případě že ne, potěší vás teď. Sám Instagram uvádí ve své tiskové zprávě to, že téměř 1 z 5 fotografií či videí nejsou pořízena ve čtvercovém formátu. Jejich ořez může často znehodnotit obsah. Nově je tedy možné při vkládání fotografie či videa zvolit možnost vložení fotografie také v jejich přirozených proporcích a zobrazit jej tak všem followerům v jejich feedech v přirozené verzi bez zbytečného ořezávání.

13

Chcete, abychom si posvítili na Váš instagram? Dejte nám vědět a můžeme se do toho pustit.

Profilový obrázek
Napsal/a
Veronika Vycpálková
Podobné příspěvky
Prioritizace pro startupy krok za krokem: PriX metoda pro plánování releasů
Design | Mobil | Web - 3rd Duben 2020
Napsal/a Tým Pixelfield
Jak využít AR v marketingu: Kompletní průvodce rozšířenou realitou v kampaních
Design | Marketing | Mobil | Web - 27th Březen 2020
Napsal/a Tým Pixelfield