Na jedné z nejpopulárnějších sociálních sítích, která slouží ke sdílení vizuálního obsahu, bude brzy možné nakoupit reklamní imprese, cílené také na české uživatele.
Instagram je na rozdíl od jiných platforem zaměřen zejména na poutavou obraznost, což značkám přináší nepřeberné možnosti, jak bohatým vizuálním způsobem povyprávět o svých produktech a značce.
(Zdroj: blog.instagram.com/)
Jestliže se už nějakou dobu pohybujete mezi hashtagy a obrázky ve tvaru čtverce, jistě jste sami odpozorovali, co na uživatele nejvíce působí a co se jim líbí.
V takovém případě se zamyslete nad tím, jakým způsobem Instagram zapojit do své marketingové strategie a jakou obsahovou strategii na Instagramu zvolit.
1) Popřemýšlejte nad tím, jakou úlohu má Instagram ve vaší celkové strategii marketingu značky sehrát. Je vaším cílem zvýšit povědomí o značce, přitáhnout zájem okolí nebo oslovit nové uživatele?
Vyberte si jeden stěžejní cíl, kterého můžete dosáhnout právě pomocí vizuálního obsahu na Instagramu.
2) Zvolte příběh, který chcete svému publiku odvyprávět. Je míněn takový příběh, který je autenticky spojen s vaší značkou a lze jej velmi dobře interpretovat prostřednictvím poutavých obrázků, které ho odvypráví za vás. Vytvářejte tedy příspěvky v duchu tohoto příběhu, abyste nabídli uživatelům různorodý obsah, který ale zůstává konzistentní.
3) Věnujte příspěvkům čas i péči. Máte-li na to lidi, ve spolupráci s nimi vytvořte obrázky a videa, které jsou nejen dovedně zpracované a na Instagramu budou jako doma, ale také nápadité a autentické. Přiučit se můžete také od ostatních značek a oblíbených instagrammerů, jejichž obsah hltají desetitisíce lidí.
Můžete se také začíst do krátkého příběhu o několika značkách, které vytváří originální příspěvky pro své followery. Podívejte se například, jak firma Lexus vzbudila nadšení pro model 2014 Lexus IS pomocí jednoho videa, které bylo vytvořeno z instagramových fotek.
Společnost General Electric umožnila svým followerům navštěvu svých továrních hal a výzkumných laboratoří, aby se mohli pěkně z blízka podívat na inovace při výrobě.
Sami můžete intuitivně posoudit, co na vás jako konzumenta vizuálního obsahu na Instagramu působí, a co by mohlo zapůsobit právě na vaše publikum. Nechte se inspirovat a nabídněte uživatelům Instagramu něco navíc.
Pravděpodobně jste již tuto zprávu zaregistrovali, v případě že ne, potěší vás teď. Sám Instagram uvádí ve své tiskové zprávě to, že téměř 1 z 5 fotografií či videí nejsou pořízena ve čtvercovém formátu. Jejich ořez může často znehodnotit obsah. Nově je tedy možné při vkládání fotografie či videa zvolit možnost vložení fotografie také v jejich přirozených proporcích a zobrazit jej tak všem followerům v jejich feedech v přirozené verzi bez zbytečného ořezávání.
Chcete, abychom si posvítili na Váš instagram? Dejte nám vědět a můžeme se do toho pustit.