cz
cz
Zpět

Jak využít AR v marketingu: Kompletní průvodce rozšířenou realitou v kampaních

Design | Marketing | Mobil | Web - 27th Březen 2020
Napsal/a Tým Pixelfield

Rozšířená realita (AR) má potenciál výrazně pozvednout vaši marketingovou kampaň tím, že zvýší engagement a posílí emoční pouto cílové skupiny se značkou.

Chcete se naučit, jak vytěžit z AR technologie maximum pro vaši kampaň? Jak zahrnout celý proces AR vývoje do plánování kampaně? Jak vybrat vhodné technologie, kolik prostředků na vývoj alokovat nebo jakých častých chyb se při práci s AR vyvarovat?

Pak je tento rozsáhlý průvodce přesně pro vás. Postupně pokryjeme:

  • Jak může AR podpořit vaši marketingovou komunikaci?
  • Jaké typy AR zážitků byste měli zvážit?
  • Jak vybrat vhodnou technologii pro váš AR vývoj?
  • 5 chyb, kterých se při využití AR v marketingu vyvarovat
  • Proč je dnes perfektní doba pro využití AR v kampaních?
  • Praktický návod pro implementaci AR do vaší kampaně
  • Naše case studies AR vývoje

A tady jsou zásadní poselství našeho průvodce:

  • AR má obrovský potenciál zvýšit engagement cílové skupiny a zajistit, aby kampaní žila.
  • Nemůžete se spoléhat jen na to, že je AR nové a trendy. Zakomponujte tuto technologii umně a hladce do celé kampaně, aby se investice do vývoje vyplatila.
  • WebAR technologie učinila využití AR v marketingu mnohem dostupnějším – teď je ten pravý čas aplikovat AR ve vaší kampani.

Jak může AR podpořit vaši marketingovou komunikaci?

Než vám na tuto otázku odpovíme, pojďme si velmi rychle projít rozdíl mezi virtuální a rozšířenou realitou.

Stručně řečeno, virtuální realita (VR) uživatele zavede do zcela nového digitálního světa. Typickým příkladem může být simulovaná procházka skrz virtuální 3D model středověkého hradu. Rozšířená realita (AR) naopak přináší umělé prvky do reálného prostředí.

AR vrství virtuální objekty na realitu uživatelů – představte si třeba selfie filtry v Messengeru nebo Snapchatu. Technologie AR a VR tak umožňují design interakcí s virtuálním světem, nebo virtuálními prvky v rámci reálného světa.

Koncept obličejových filtrů všichni dobře známe. Instagram, Messenger a Snapchat neustále vytváří další a další. Zdroj: https://twitter.com/instagram/status/875393592365338624

Nejznámějším digitálním produktem založeným na AR je nepochybně mobilní hra Pokémon Go, která se po svém spuštění v roce 2016 stala okamžitou celosvětovou senzací. Pokémon Go rozhodně ukázal, že potenciál AR pro herní průmysl je obrovský. Mohou však z této technologie těžit také značky a kampaně?

Slavná AR hra Pokémon Go si podmanila svět velice rychle, ale její popularita také poměrně rychle klesla. Zdroj: https://www.svetandroida.cz/media/2019/10/pokemon-go-xiaomi-1024×576.jpg

Stručná odpověď zní ANO, rozhodně mohou! Jinak bychom si nedávali tolik práce s psaním této rozsáhlé příručky pro AR vývoj v marketingu.

Podle společnosti Deloitte využívá AR a VR technologie ve svých kampaních více než 90 % firem s obratem nad 100 milionů dolarů. Jak si ale můžeme být jisti, že všechny tyto společnosti jen nepumpují peníze do těch nejčerstvějších, nejvíce “cool” technologií, které mají momentálně k dispozici?

No, jisti si být nemůžeme – velká část jejich kampaní pravděpodobně jen spláchla prostředky vyhrazené na AR vývoj do záchodu tím, že tuto technologii aplikovali jen jako nový, trendy prvek. Pokud se ale AR aplikuje chytře a promyšleně, může obrovsky podpořit interaktivitu, nápaditost a pohltivost vaší kampaně.

Paleta využití AR v marketingu je velmi široká. Retaileři AR často využívají k vytvoření praktického a zábavného způsobu in-store navigace. Zdroj: https://cdn.dmnews.com/files/base/acbm/dmn/image/2018/01/960w/ar2_1363459.jpg

Váš produkt či sdělení se stane více hmatatelným, což může posílit emoční pouto mezi vaší značkou a cílovou skupinou. Abychom to podložili daty, studie z roku 2018 odhalila zvýšení v míře interakce o více než 20 % a 33% nárůst v proklikovosti (CTR), když bylo AR součástí komunikační kampaně.

Jaké typy AR zážitků byste měli zvážit?

Rozhodnutí využít AR ve vaší kampani vám umožní vytěžit maximum z kreativity vašeho týmu. Šance vytvořit nové virtuální prvky a přivést je do reálného světa otevírá nekonečnou řadu možností.

Měli byste se nicméně pokusit roztřídit nápady svého týmu na interaktivní AR zážitky do tří hlavních kategorií. Bude se vám to hodit, až budete plánovat samotný AR vývoj.

World effects

Začněme s tzv. world effects. Tento typ AR spočívá v tom, že se virtuální objekty stanou součástí reálného světa a obvykle s naším skutečným prostředím i nějak interagují. World effects jsou skvělou volbou, pokud chcete přivést k životu určité imaginární objekty či stvoření.

Příkladem AR world efektu je tato 3D ilustrace průběhu letu od Boeingu. Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=ZCst8ndF0rw

V našich AR referencích najdeme dva skvělé příklady world effects – naši AR mobilní hru pro Kofolu a AR vývoj pro Universal Pictures. Oba projekty si projdeme později v sekci case studies.

Pěnožrouti 2 – tuto mobilní AR hru jsme vyvinuli pro kampaň Kofoly. Podrobný popis projektu najdete na samém konci tohoto průvodce.

Pro Kofolu jsme vyvinuli hru, která uživatele vyzývá k pochytání virtuálních Pěnožroutů. Ti začnou mlsně létat kolem vaší pěny po naskenování loga Kofoly na sklenici v hospodě. Projekt pro Universal spočíval v oživení oblíbené tancující a luskající ruky po namíření telefonu na obal DVD nového filmu Addamsovy rodiny.

World effects dělíme na tzv. markerové a povrchové. První typ spočívá v připnutí virtuálního objektu na určitý bod v reálném 3D prostředí. Ve videu níže vidíte efekt připnutý na etiketu lahve vína.

Povrchové efekty naopak spočívají v pohybu virtuálního objektu nebo stvoření po určitém povrchu, například po stole nebo podlaze. V dalším videu si ukážeme kampaň australské prodejny hraček, která aktivovala mladé návštěvníky v rámci tzv. Easter Egg Hunt, tedy jakousi honbou za pokladem. Děti mohly naskenováním herních nálepek na podlaze obchodu “přivolat” a oživit virtuální zvířátka, která pak kolem nich běhala na určitém povrchu.

Jak vidíte, AR world effects jsou perfektním nástrojem pro designování gamifikovaných zážitků pro vaši cílovou skupinu. Umožní vám vytěžit maximum z vaší kreativity, vytvořit vlastní hravé virtuální elementy a přivést je k životu s různými úrovněmi interaktivity.

Dalším příkladem hravé aplikace AR byli virtuální průvodci v aplikaci Google Maps, kteří vás provázeli z místa A na místo B.

S Google Maps vás z A do B dovede třeba liška. Zdroj: https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2018/05/augmented-reality-google-maps.jpg

Dalším příkladem povrchového AR efektu je velmi populární aplikace IKEA Place, kterou považujeme za velmi průkopnickou v oblasti AR marketingu. Její koncept je poměrně jednoduchý: Můžete si vybrat kus nábytku z katalogu a virtuálně ho “umístit” kdekoliv ve vašem domě, abyste si vyzkoušeli, jak by tam pasoval a jestli by ladil se zbytkem místnosti.

Filtry

Foto filtry vnímáme jako samozřejmou součást našich každodenních digitálních konverzací natolik, že je ani nepokládáme za aplikaci AR.

Snapchat je víceméně celý postavený právě na selfie filtrech. Zdroj: https://www.kindpng.com/picc/m/385-3851031_popular-snapchat-filters-2019-hd-png-download.png

Ať už sami jste nebo nejste velkými nadšenci do selfie filtrů, musíte uznat jejich celosvětovou popularitu a jedinečnou schopnost lidi rychle pobavit, aktivovat a motivovat ke vzájemné interakci.

Aplikace nejdřív naskenuje váš obličej, a pak na něj nasadí filtr. Zdroj: https://miro.medium.com/max/1049/1*sb15wyBefpw2PhF6um5pbg.jpeg

Pokud vaši kampaň plánujete primárně pro sociální sítě, přidat do ní filtr na míru by mohlo značně podpořit její míru engagementu a zábavnosti.

Filtry jsou zároveň skvělou možností, jak své cílové skupině poskytnout inovativní, praktický nástroj, který jim pomůže vybrat si ten správný produkt bez nutnosti navštívit kamennou pobočku. Jedním z nejznámějších příkladů je aplikace MakeUp Genius od L’Oréal z roku 2014, která poskytla zákazníkům velmi šikovnou možnost vyzkoušet si na vlastní kůži většinu produktů značky.

Ačkoliv jsme se v případě filtrů setkali zejména s těmi obličejovými, existují i další aplikace tohoto typu AR. Dobrým příkladem aplikace Wanna Kicks z roku 2019, která umožňuje vyzkoušení obrovského množství sneakers z pohodlí domova.

Další způsob využití filtrů představuje tzv. hyper-realita v supermarketech a obchodních domech. Tento typ AR zážitků je často aplikován pro pohltivé a interaktivní navigace skrz určité reálné prostředí.

Tato appka je skvělým způsobem, jak se v supermarketu rychle a zábavně dostat k vybraným produktům. Zdroj: https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2018/05/augmented-reality-supermarket.jpeg

“Making OOH ads fun again” – tak bychom mohli shrnout další cíl, pro který by mohl být AR filtr skvělou volbou. Stačí vytvořit zábavný a pro značku relevantní koncept, který přitáhne pozornost, připravit animovaný filtr na míru a natáčet okolí. Výstup tohoto procesu může být celkem šílený a srdeční tep pořádně zvyšující, jako tomu bylo například v případě tohoto zombie útoku ve Vídni.

S OOH reklamou můžete kreativně pracovat i bez toho, abyste museli cokoliv instalovat v ulicích. Využijte prostě reklamy vaší konkurence. Burger King loni zase trochu připepřil nekonečný souboj s rivalem McDonald’s tím, že lidem umožnil pálit McD reklamy skrze svou AR aplikaci.

Portály

S tímto typem AR umožníte vaší cílové skupině prozkoumávat nové světy třeba na ulici nebo z pohodlí domova. Když se zážitek spustí, uživatel se může rozhlížet kolem dokola a procházet skrz virtuální prostředí tím, že ovládá svůj mobil v reálném světě.

PortalAR je AR aplikace vyvinutá v rámci kampaně #ScotlandIsNow, která promuje Skotsko mezi studenty, turisty, podnikateli a investory z jiných zemí. Otevírá portál, skrze který můžete prozkoumat různé části země a dozvědět se více o jejích památkách, kultuře a obchodním potenciálu.

Jak vybrat vhodnou technologii pro váš vývoj AR?

Tak jo, základní přehled o různých typech AR zážitků už máte, výborně. Pojďme se teď dát rychlou technickou “nalejvárnu”! V procesu vývoje AR pro marketing si budete muset zodpovědět dvě hlavní otázky: Jaká platforma je pro vaše plány nejvhodnější? A jaký je ideální spouštěč vašich AR zážitků?

Výběr správné platformy

Vaše AR zážitky můžete nabízet přes prohlížeč, sociální sítě, nebo mobilní aplikaci.

Až se budete rozmýšlet, kterou z těchto cest by se vaše kampaň měla ubírat, zvažte určitě plánované komunikační “touch points”, digitální zdatnost vaší cílové skupiny, místo a čas, kdy se s vašimi AR elementy lidé pravděpodobně setkají, a také způsob, jakým by s nimi měli interagovat.

WebAR

Pojem WebAR označuje AR zážitky dostupné skrze obyčejný mobilní internetový prohlížeč, tedy bez nutnosti stáhnout a nainstalovat jakoukoliv speciální aplikaci. Podle našeho názoru tato technologie kompletně mění odvětví aplikace AR v marketingu, protože boří jednu z hlavních bariér interakce s AR elementy v rámci kampaně – fakt, že lidé nesnáší stahování nových aplikací.

Přestože s sebou WebAR nevyhnutelně přináší určitá technologická omezení, stále si budete moci pořádně vyhrát s kreativní složkou kampaně a využít přitom jednoduchých animací, videí, základní interaktivity a rozpoznávání obrázků. Skvělým nástrojem pro vývoj webového AR je 8thWall SDK.

AR aplikace

Pokud zvolíte vývoj mobilní aplikace, ještě víc tím uvolníte ruce svému kreativnímu týmu. Stále vás teoreticky budou limitovat aktuální pokroky AR technologie, ale celkově budete mít určitě širší paletu možností ve srovnání s WebAR.

IKEA vytvořila jednu z nejznámějších AR appek – IKEA place. Zdroj: https://i.ytimg.com/vi/UudV1VdFtuQ/maxresdefault.jpg

Bavíme se tu o pokročilých interakcích, dechberoucí grafice, nebo třeba hravém uživatelském rozhraní vytvořeném přesně v souladu s celkovým tónem kampaně.

Pro takový AR vývoj můžete využít jeden z mnoha ověřených frameworků, například ARKit, ARCore, Vuforia 9 nebo Unity 3D SDK. Naši experti pro vývoj mobilních aplikací vám rádi poradí s výběrem nejvhodnějšího technologického řešení pro vaši AR kampaň.

AR pro sociální sítě

Pracujete na nové social media kampani, které by mohl AR element dobře sednout? Myslíte, že by jí AR mohlo pěkně okořenit, ale nechcete z něj dělat jednu ze svých hlavních taktik a vynaložit na AR vývoj příliš prostředků?

Dobrým řešením by pro vás mohl být foto filtr na míru. Tím si samozřejmě značně omezíte své kreativní možnosti, filtr ale určitě vaší social media komunikaci dodá něco navíc a zvýší engagement cílovky.

Selfie filtr na míru od Ben & Jerry’s. Zdroj: https://www.adweek.com/wp-content/uploads/2017/11/benandjerrys-marshmellow-CONTENT-2017.png

Filtry v kampaních na sociálních sítích už slavily úspěchy mnohokrát, jde o ověřenou taktiku. Sociální platformy navíc značky aktivně podporují ve vytváření nových filtrů. Například Snapchat AR Lens nabízí praktický a snadno ovladatelný webový nástroj pro vytváření vlastních filtrů s upravitelnými předpřipravenými elementy.

Praktický Snapchat AR Lens editor pro tvorbu filtrů. Zdroj: https://venturebeat.com/wp-content/uploads/2020/03/snaplwb1.jpg?fit=1496%2C748&strip=all

Spouštěče a interakce s prostředím

Až budete plánovat váš AR vývoj pro marketing, snažte se pořádně vcítit do své cílové skupiny a ponořte se do use cases svých AR zážitků.

Kde, kdy a jak by měli lidé s vaším AR interagovat? Jak nejlépe začlenit váš AR element do zbytku kampaně?

Jak jsme již probrali, world effects mohou být buď markerové (připnuté na určitý bod v reálném prostředí), nebo povrchové (pohybující se po určitém reálném povrchu). Tady byste se měli rozhodnout hlavně z hlediska praktičnosti v rámci situací, kdy budou AR zážitky spouštěny.

Jak by ale vůbec měly AR zážitky začít? Co bude spouštěčem?

Mnoho AR kampaní využívá tzv. image-tracking neboli rozpoznávání obrázků. Zážitek se spustí, jakmile uživatel naskenuje určitý element v reálném prostředí. Je dobré mít na paměti, že zde nemusí jít o QR kód. Může to být například váš produkt.

Znázornění části procesu image-trackingu. Zdroj: https://www.researchgate.net/profile/Daniel_Wagner6/publication/216813818/figure/fig1/AS:305807443939328@1449921584357/Basic-workflow-of-an-AR-application-using-fiducial-marker-tracking_Q640.jpg

Alternativním přístupem je tzv. location-tracking neboli rozpoznání lokace. Zážitek začne hned jak se uživatel přesune na určité místo v rámci reálného světa. Pamatujte, že uživatel musí v tomto případě nejprve povolit sdílení lokace v nastavení telefonu. A to je pro určité typy lidí velmi dráždivá červená vlajka.

5 chyb, kterých se při využití AR v marketingu vyvarovat

AR nepochybně nabízí marketérům skvělou příležitost ke zvýšení engagementu jejich kampaní.

Ovšem jak tomu už v případě nových trendy technologií bývá, AR zážitky mohou také pořádně provětrat váš budget, pokud nejsou dobře zakomponovány do celkového komunikačního plánu.

Než se váš vývoj rozšířené reality spustí, nastudujte si tento náš seznam nejčastějších chyb, kterých je třeba se vyvarovat.

1. Nespoléhejte se na novost

Ano, AR je stále velmi cool technologií se skvělým kreativním potenciálem. Už dávno ale nemluvíme o něčem zbrusu novém.

Začleněním vývoje rozšířené reality do vašeho plánu neučiníte vaší kampaň automaticky inovativní a efektivní. Budete muset vymyslet co nejchytřejší integraci AR v rámci celé kampaně. Hlavním cílem bude vytvořit smysluplné interakce, posílit emoční pouto s cílovkou a zvýšit engagement.

2. Neskákejte po hlavě rovnou na vývoj AR

Než se pustíte do designování a vývoje vašich AR zážitků, ujistěte se, že dobře chápete možnosti a limitace této technologie. Vyhnete se tak plýtváním peněz.

Přečtení této příručky je velmi dobrým startem. Měli byste ale investovat ještě víc času a úsilí do nastudování všech různých přístupů a AR technologií, které můžete využít. Nebo se alespoň spojit s odborníky, kteří vám dobře poradí.

3. Neodvádějte pozornost od vašeho sdělení

AR je velice působivá a pohltivá technologie. Snadno se může stát, že díky těmto vlastnostem odvede všechnu tolik cennou pozornost vaší cílové skupiny pryč od jádra vaší kampaně. Tomu musíte zabránit.

AR elementy vaší kampaně by měly být v souladu s hlavním sdělením, které chcete komunikovat. AR by nemělo vytvořit přílišný wow efekt – cílovka by neměla být natolik uchvácena vaším využitím AR technologie, že nebude schopná zpracovat vaši komunikaci. Ujistěte se, že sdělení hraje prim, ne medium.

4. Nebuďte asociální a neautentičtí

Pokud je osobnost vaší značky spíše tradiční a seriózní, vytvářet pro ni zábavný AR zážitek bude pravděpodobně krok úplně vedle. Používejte tuto technologii pouze způsobem, který ladí s vaší cílovou skupinou a povahou vaší značky a produktu.

Určitě se zamyslete nad různými možnostmi sdílení a dalšími “social prompts” ještě než začne samotný AR vývoj. Tato technologie má skvělou schopnost motivovat lidi ke sdílení vašeho obsahu. Využijte ji naplno tím, že budete vaše AR zážitky od začátku designovat jako sociální a snadno sdílitelné.

5. Nebudujte AR zážitky pro majitele nejnovějších iPhonů

Tato chyba je zvlášť relevantní, pokud plánujete vytvořit AR aplikaci. Jasně, váš tým bude moci přijít s opravdu dechberoucími koncepty, protože appka vám dává skoro neomezené možnosti. Je ale velice důležité od začátku myslet na výkon telefonů vaší cílové skupiny.

Zajistěte, aby byly vaše AR zážitky inkluzivní. To znamená, že všichni (nebo alespoň 98 %) členové vašeho cílového segmentu budou moci aplikaci spustit a užít si AR interakce bez technických zádrhelů. Jinak lidi zklamete, některé možná i otrávíte a naštvete. A to rozhodně nejsou vaše marketingové cíle, že?

Proč je dnes perfektní doba pro využití AR v kampaních?

Stále váháte, zda je AR vývoj něco, do čeho se vám vyplatí investovat? Tohle jsou tři hlavní důvody, proč jsme přesvědčeni, že právě teď je ideální čas pro začlenění AR do vaší marketingové kampaně.

Rostoucí očekávání vaší cílové skupiny

Nekonečný boj o pozornost ve světě marketingu se neustále stupňuje. Úderné sdělení kampaně často nestačí. Poutavý příběh vás také mnohdy nezachrání, to samé platí pro originální kreativu a precizní exekuci.

Lidé vyhledávají smysluplné a pohltivé interakce se značkami. Nabídněte své cílové skupině vzájemný engagement, inovativní a nečekaný způsob výměny názorů a zážitků skrze moderní technologii – AR.

Lepší výkon telefonů a prohlížečů

Technologie AR už je tu s námi nějaký ten pátek. Nicméně až poměrně nedávno se zvýšil výkon průměrných smartphonů natolik, abychom mohli potenciál AR v marketingu naplno rozvinout. Výkonnější telefony nám umožnily vyždímat z AR aplikací pro kampaně maximum.

To samé platí pro webové AR. Mobilní prohlížeče dnes umožňují daleko lepší kvalitu a rychlost AR efektů – a to jsou dvě klíčové podmínky pro úspěšný design a vývoj AR zážitků.

Díky WebAR je teď AR mnohem pohodlnější

Nutnost stáhnout a nainstalovat novou aplikaci jen pro spuštění jednorázové AR interakce s kampaní byla dlouho pro mnohé společnosti zásadním problémem, kvůli němuž se do AR nepouštěly. A dávalo to naprostý smysl. Lidé se totiž obecně snaží vyhýbat stahování nových aplikací jak jen to jde – motivace pro instalaci appky by musela být velmi vysoká.

Na scéně se naštěstí hrdinně zjevilo WebAR. Zejména jeho současné možnosti jsou skvělou alternativou k AR aplikacím. Tato technologie vám umožní posílit interaktivitu a engagement vaší kampaně s velmi kreativním konceptem, aniž byste přitom museli cílovou skupinu nutit do stahování aplikace. AR vývoj je navíc jednodušší, rychlejší a levnější, pokud se rozhodnete pro webovou variantu.

Praktický návod pro implementaci AR do vaší kampaně

Pojďme si shrnout klíčová rozhodnutí, která budete muset učinit během zapracování AR do vaší kampaně. Tady je náš přehled procesu AR vývoje pro marketing:

1. Je AR pro vás?

Odpovědět “ne” na tuto zásadní otázku není žádnou hanbou. Ačkoliv se AR už prokázalo jako velice účinný nástroj v různých podmínkách, stále jde o poněkud odlehčenou, zábavnou technologii.

Dobře si promyslete, zda využití AR jde ruku v ruce s identitou vašeho brandu a zda vám umožní vytvořit smysluplnou interakci a spojení mezi brandem a cílovou skupinou kampaně.

2. Vytváření konceptu

Nejkreativnější část celého procesu. Koncept vašich AR zážitků by měl v ideálním případě vzejít z celkového konceptu kampaně, ne naopak.

Dejte hlavy dohromady se svým kreativním týmem a vymyslete zábavný koncept vhodný pro technologii, která vám umožňuje přinést virtuální objekty a místa do reálného světa.

3. Interakce a obsah

Takže koncept už bychom měli, výborně! Teď se můžeme zaměřit na design všech interakcí, které uživatelé s vaším AR prožijí. Co budou moci dělat? A jak? Pamatujte, že vaše interakce nesmí být příliš komplikované, a že celý AR zážitek by mělo být možné snadno a rychle sdílet s ostatními.

A jak přesně bude vypadat obsah vašich AR zážitků? Vizuálně nádherné virtuální objekty jsou samozřejmě nejpůsobivější, měli byste ale už v této fázi přemýšlet realisticky nad rozsahem a kvalitou, ještě než se dostaneme k dalšímu kroku – práci s budgetem.

4. Budget

Tohle je klíčová fáze plánování každé kampaně. Ze všeho nejdřív si se svým týmem stanovte ideální rozpětí budgetu, tedy prostředků, které jste ochotni vyčlenit na vývoj AR s ohledem na vytvořený kreativní koncept a přidanou hodnotu, kterou AR zážitky kampani přinesou.

Celkové náklady na vývoj rozšířené reality budou záležet na několika faktorech: typ AR zážitku, kvalita a počet modelů, typ a délka animací a typ interakcí. S těmito faktory můžete průběžně hýbat tak, abyste se vešli do vašeho ideálního budgetu.

Pojďme se podívat na tři hrubé indikace nákladů, abyste měli lepší představu o tom, kolik vývoj AR stojí: Foto filtr na míru bude stát od 90 tisíc korun výš. Kreativnější AR zážitky se budou pohybovat mezi 150 a 300 tisíci. Na velmi komplexní AR aplikaci, jako jsou například AR minihry, si vyčleňte minimálně 300 tisíc korun.

Najděte ideálního partnera pro vývoj rozšířené reality

Další zásadní krok. Najděte opravdu schopné a zkušené profesionály, kteří nejenže pro vás vývoj AR realizují, ale také vás provedou celým procesem a poradí, jak vybrat nejvhodnější řešení pro vaši kampaň.

Naši vývojáři mobilních aplikací a dalšího softwaru na míru mají všechny schopnosti a zkušenosti potřebné k vytvoření krásných AR zážitků, a to jak na bázi aplikace, tak s WebAR. Pokud byste s námi chtěli spolupracovat, nebo byste se rádi jen zeptali na nějaké otázky ohledně potenciálu AR pro vaši kampaň, ozvěte se nám.

6. Ideální řešení – technologie, platforma a proces vývoje

Pokud jste provedli krok č. 5 správně, pak pro vás šestka nebude překážkou. Jinými slovy, váš partner pro vývoj AR by vám měl poradit s výběrem nejvhodnější technologie, platformy a celkového procesu vývoje pro váš konkrétní projekt.

Zvážit byste měli například to, zda bude váš AR zážitek dostupný přes aplikaci, v prohlížeči, nebo na sociálních sítích, dále pak zda bude spouštěn na základě obrázku, nebo lokace, a také jestli budou případně efekty vázány na určitou plochu, nebo na nějakou značku. Všechna tato dilemata jsme probrali v předchozích sekcích.

7. Implementace, testování a spuštění!

Je to tady, vaše velká chvíle přišla, jste připraveni vypustit do světa vaše první AR dítě! Náročnost procesu AR vývoje závisí na komplexnosti vašich AR zážitků a dalších faktorech.

I když to bude místy náročná jízda, určitě si ji užijete. Než ale kampaň spustíte a poskytnete vaše AR zážitky světu, vše pečlivě otestujte – při využití AR záleží na každém detailu!

Naše case studies AR vývoje

Gratulujeme, po přečtení této rozsáhlé příručky pro aplikaci AR v marketingu se můžete považovat za experty!

Pojďme si na závěr projít dvě naše AR case studies, které vám ukážou, že my jsme také experti na vývoj AR pro marketing.

Universal Pictures: WebAR pro Addams Family

Slavný Universal hledal technologického partnera, který by mu pomohl poskytnout fanouškům Addamsovy rodiny extra dávku zábavy. Nový film Addamsova rodina měl brzy vyjít na DVD. Cílem bylo nabídnout lidem pohodlnou, snadno spustitelnou interakci s tímto novým produktem.

Roztančili jsme “Věc” na znělku Addamsovy rodiny – snímek AR zážitku, který jsme navrhli a vytvořili pro Universal.

Jako virtuální objekt jsme zvolili postavu “Věc”, kterou jsme roztančili do rytmu populární znělky Addamsovy rodiny. Nejprve jsme designovali interakce a obsah, pak jsme vymysleli spouštěč a závěr AR zážitku a vytvořili jsme 3D model “Věci”.

První krůčky našeho procesu 3D animace během tohoto projektu.

Námi vytvořený world effect se spustil naskenováním obalu DVD. Využili jsme 8thWall technologii pro WebAR, která nabízí skvělou kvalitu rozpoznávání obrázků. Po přehrání animace je uživatel vyzván k tomu, aby se stal součástí komunity fanoušků filmu na Facebooku.

Přestože byl tento AR zážitek poměrně malou součástí celé kampaně okolo nového filmu, cílová skupina na něj reagovala velmi nadšeně.

Kofola: AR hra Pěnožrouti 2

Společně s reklamní agenturou WMC|Grey jsme vytvořili zásadní prvek letní kampaně Kofoly. Cílem bylo zaujmout a zabavit širokou fanouškovskou základnu této značky včetně dětí a dospělých, a to skrze mobilní hru podpořenou sérií televizních reklam.

Pomohli jsme agentuře navrhnout herní mechaniku a přispěli k vítěznému pitchi v rámci tenderu Kofoly. Po získání zakázky jsme poskytli WMC|Grey technologické poradenství během celého procesu AR vývoje a přivedli AR hru k životu.

Koncept hry byl velmi zábavný. Lidé byli ponoukáni k objednání čepované Kofoly v hospodě, aby mohli naskenovat logo brandu a “přivolat” tím takzvané Pěnožrouty – krásně vizuálně zpracované příšerky létající okolo sklenice a kradoucí vaši pěnu. Cíl byl jasný: Pochytat je všechny! Hra nabízela mnoho různých levelů a speciální nástroje pro účinnější lov, které se odemykaly s postupujícími levely.

Takhle nějak hra Pěnožrouti funguje – celkem jednoduché, ne?

Tato mobilní hra si okamžitě získala srdce cílové skupiny. Lidé ji nadšeně sdíleli na sociálních sítích a mnozí uživatelé v ní trávili značné množství času. Dosáhli jsme smysluplné interakce a pevného spojení s brandem Kofoly.

A teď jsme připraveni vykouzlit s AR technologií stejný výsledek i pro vás – pokud se zajímáte o vývoj rozšířené reality pro marketingové kampaně, ozvěte se nám!

Profilový obrázek
Napsal/a
Tým Pixelfield
Podobné příspěvky
Prioritizace pro startupy krok za krokem: PriX metoda pro plánování releasů
Design | Mobil | Web - 3rd Duben 2020
Napsal/a Tým Pixelfield
Proof of Concept: Kompletní průvodce pro startupy
Aktuality | Design | Mobil - 13th Únor 2020
Napsal/a Tým Pixelfield