cz
cz
Zpět

5 copy triků, které sníží bounce rate vaší stránky

Marketing | Web - 26th Únor 2016
Napsal/a Veronika Vycpálková

Existuje spousta triků, po kterých copywriteři sáhnou v momentě, když chtějí napsat kvalitní business obsah. Není to žádná kulervoucí magie. Pojďme se podívat na pár tipů, které můžete okamžitě využít a těšit se na skvělé výsledky.

Díky těmto tipům zvýšíte zájem vašich čtenářů či návštěvníků stránek, snížíte bounce rate a okouzlíte své publikum natolik, že se brzy vrátí.

 

#1 Pozdrav a poděkuj!

Určitě máte před očima maminku, jak vám utírá špínu z obličeje nasliněným kapesníkem a dloubáním do zad vás napomíná, ať pozdravíte, odpovíte, poděkujete. Oprostěte se od toho. Máte totiž jedinečnou šanci, jak návštěvníky hned zkraje zaujmout.

Nechci tím doporučovat suché úvody typu:

„Vítejte na našich webových stránkách“

Nebo ještě lépe suchý a optimalizovaný úvod:

„Vítejte na webu plastová okna Praha“

Takové věty návštěvníka pravděpodobně velmi rychle vyplaší. Pouze zabírají prostor, velice zásadní prostor, který můžete využít mnohem lépe, ať už slovy, nebo nějakými vizuálními prvky.

 

v2

Podívejme se příklad, který trefně oslovuje mladou generaci

„Příprav se křičet ze střechy, že jsi právě minutu od nalezení nové BFF!“

Je samozřejmě nutné zohlednit obecný tón vaší firemní komunikace a charakter vaší cílovky. Trochu formálnější varianta může znít třeba takto:

Těší nás, že jste našli naše webové stránky. Jsme tu proto, abychom pozvedli váš den a udělali váš svět o něco lepší.“

Stejně dobře za vás může promluvit slider nebo obrázek. Mějte však vždy na paměti, kdo je vaše cílová skupina, a promlouvejte k ní adekvátně! A sdělované informace filtrujte, nebo špatně dopadnete…

 

v3

#2 Skenujte, tak jako vaši návštěvníci

Jestliže na hlavní stránku umístíte velké množství obsahu, pravděpodobně přijdete o nezanedbatelnou část návštěvníků, kteří budou jednoduše líní se tím vším prodírat. Zkušenosti ukazují, že typický návštěvník webu stránku nečte, ale pouze skenuje – prochází většinou jen takové body, které zaujmou na první pohled. To jistě znáte také z vlastní zkušenosti.

 

Pozornost přitahují:

  • Nadpisy, podnadpisy
  • Ztučněná slova
  • Odkazy
  • Obrázky a jejich podtitulky
  • Nečíslované a číslované seznamy

 

Návštěvník stránku skenuje zhruba v tomto pořadí:

  • Levý horní roh – toto místo je obvykle vyhrazeno pro logo, které často odkazuje zpět na homepage
  • Pravý horní roh – proto je ideální na toto místo umístit například telefonní číslo, nebo něco, co chceme, aby naši návštěvníci rozhodně nepřehlédli
  • Střed – při čtení obsahu ve středu stránky bude návštěvník obvykle číst první a poslední věty odstavce a někdy dokonce pouze první a poslední slova každé věty.
  • Vpravo dole – v pravém dolním rohu je obvykle důmyslně umístěna výzva k akci (Call-To-Action prvek) nebo odkaz na další stránku, aby návštěvník mohl intuitivně pokračovat ve své cestě webem
  • Vlevo dole – co levý dolní roh? Kdy jste naposledy věnovali pozornost levému dolnímu rohu? Tak jste si odpověděli sami.

 

v4

Zdroj: singlegrain.com

#3 Není to o „nich“

Určitě se vám bude při psaní textů hodit, když budete myslet na to, že zákazníci nejsou „oni“, ale „vy“.

✓  „Děkujeme Vám za návštěvu našich webových stránek.“

X  „Rádi bychom poděkovali našim zákazníkům za návštěvu našich webových stránek.“

Prostě a jednoduše: mluvte k vašemu zákazníkovi/vašim zákazníkům. Druhá osoba vytváří pocit intimity a dává čtenářům pocit, že jsou vítáni. A přesně tak se cítit chtějí.

 

#4 Zbavte se korporátštiny

Zbavte se korporátního copywritingu, který staví tlustou zeď mezi vámi a vašimi zákazníky. Formální a strojené texty automaticky působí proti vzniku jakéhokoliv vztahu mezi vámi a návštěvníky vašeho webu. Ti ale nehledají anonymní služby od chladných, neosobních „strojů“, a tuplem ne od někoho, kdo se byť i omylem staví do pozice nadřazeného.

V momentě, kdy někteří z návštěvníků potřebují slovník cizích slov k porozumění vašemu webu, přicházíte o ně.

Každá firma by správně měla dodávat návštěvníkům pocit, že jsou na webu srdečně vítani, že jsou pro společnost jedineční a inteligentní. Korporátní copywriting ale často v návštěvnících vzbuzuje pravý opak.

Když nebudete srozumitelní, návštěvníci utečou a už se nevrátí. Bez debat.

 

v5

I „horší“ témata se dají napsat lidsky.

Nejlepší webové stránky dodávají návštěvníkům pocit, že s nimi konverzujete. Při psaní textů na svůj web proto vsaďte na svůj konverzační tón.

 

#5 Přimějte je, aby se vraceli

Je to skoro neuvěřitelné, ale je poměrně běžná záležitost, že při psaní textu pro firemní stránky mnohé společnosti zapomenou na svoje nejmilejší – stávající, loajální a věrné – zákazníky.

Stránky se skoro vždy zaměřují na generování nových zákazníků, spíše než na udržení těch, které už mají.  Někteří návštěvníci na vašich stránkách však budou stálí zákazníci, kteří ocení, když je odměníte za jejich návrat a nebudete je ignorovat jen proto, že to nejsou zákazníci noví nebo teprve potenciální.

Můžete odměnit stávající zákazníky, a tím také zaujmout návštěvníky nové. Dvě mouchy jednou ranou, ne? Například umístíte informace o věrnostním bonusu na hlavní stránce. Využít můžete třeba slider.

Vaším cílem je uklidnit stávající zákazníky, ocenit je a současně přilákat zákazníky nové.

v6

Zdroj: http://austinally.wikia.com/

Je toho na vás moc? Chcete si radši nechat otextovat web nebo upravit stávající texty od profesionálů? Ozvěte se nám.

Profilový obrázek
Napsal/a
Veronika Vycpálková
Podobné příspěvky
Zdroje informací k PPC reklamě, které se vyplatí sledovat
Marketing - 24th Červen 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková
Vydělávejte ve své appce díky AdMob v sedmi jednoduchých krocích
Marketing | Mobil - 21st Únor 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková