3 z 5 vyhledávání na internetu jsou provedeny přes mobilní zařízení. Přitom je ale více než 80% uživatelů mobilních zařízení při procházení internetu zklamáno – jen asi 3% společností na světě má mobilní webové stránky a ty jejich klasické často v mobilním prohlížeči moc dobře nefungují. Nabízí se tak otázka, jak své podnikání přizpůsobit současnému trendu mobilního internetu, aby naše firma nabídla lidem něco navíc, co ocení. Možná řešení jsou tři – přizpůsobitelný design webu pro všechna zařízení, mobilní web nebo mobilní aplikace.
„Responsive design“ se přizpůsobuje vždy danému zařízení, na kterém je prohlížen. Všichni návštěvníci tak budou mít ze stránky stejný dojem. Toto řešení je velmi výhodné z hlediska SEO – celý web je v jednom kódu a na jedné doméně, to znamená, že si stránka zachovává svůj rank a počet zpětných odkazů. Navíc kromě návštěvníků tuto volbu ocení i Google, protože pro něj bude jednodušší procházet a indexovat obsah vašich stránek.
Mobilní aplikace otevírá možnost vytvoření dalšího zajímavého prostoru pro potenciální klienty vaší firmy. Má ovšem několik nevýhod – její vytvoření je drazší než tvorba přizpůsobivého webdesignu a návštěvníci budou nuceni stahovat váš obsah, což některé možná z lenosti nebo z opatrnosti odradí.
Podle výše zmíněných statistik 67% uživatelů tvrdí, že v případě internetového nakupování spíš nakoupí přes mobile-friendly web, tedy web optimalizovaný pro mobily. Mobilní web má mnoho výhod, například je přístupný vyhledávačům, je snazší s ním dosáhnout dobrých ranků při SEO a také jeho tvorba a správa není tak nákladná.
K nakupování využívá svých smartphonů 75% jejich uživatelů, proto byste měli zvláště pokud vlastníte eshop popřemýšlet o přizpůsobení se fenoménu smartphones. Ať se rozhodnete jakkoliv, tým Pixelfield vám rád pomůže vytvořit mobilní web, přizpůsobivý webdesign nebo vyvinout mobilní aplikaci.