cz
cz
Zpět

Chytré nakupování a nejen to za pomoci technologie Beacon

Design | Marketing | Mobil - 2nd Květen 2016
Napsal/a Ondřej Cajthaml

Již 3 roky je na trhu dostupná technologie Beacon a ne každý o ní doposud slyšel. Pokud nechcete propásnout nějakou akci v obchodě, který míjíte po cestě z práce, tak věnujte několik minut tomuto článku a dozvíte se více informací.

Co je vlastně Beacon?

Technologie využívá nízkoenergetické Bluetooth vysílače, které předávají informace do mobilních zařízeních v blízkosti vysílače. Vysílače jsou umístěny na vytipovaná místa a díky tomu je možné sledovat, kde se uživatel mobilního zařízení nachází a např. o jaké produkty má zájem. Vysílače také umožňují navigovat uživatele k určitému místu. Jedná se o mnohem přesnější technologii než např. GPS, které uvnitř budov nemá prakticky žádný signál.

 

Co přináší Beacon běžnému člověku?

Beacon přináší mnoho možností využití, a proto rozeberu tuto technologii spíše z obecného hlediska vysvětleného na několika ukázkových případech. Tuto technologii je možné využít např. při nakupování. Vše co člověk potřebuje je nainstalovat si aplikaci do chytrého telefonu a zapnout si Bluetooth. Zbytek již obstará samotná aplikace. Pokud např. v nákupním centru projdete okolo obchodu, který má nainstalované vysílače, tak do aplikace automaticky přijde notifikace, kterou obchod nastavil. Jedná se např. o slevu na některé zboží. Uživatel se např. přiblíží k obchodu s oblečením, vysílač ho zachytí a pošle do telefonu notifikaci, že v daném obchodě je sleva 50% na kalhoty. Pokud má člověk o tuto akci zájem, tak ho aplikace navede přímo k tomuto zboží. Pokud člověk nemá zájem, tak v aplikaci může nastavit, aby se mu notifikace již nezobrazovala, nebo si může nastavit připomenutí, pokud si myslí, že u toto akci bude mít zájem v budoucnosti.

 

beacon4

 

Další využití je např. v muzeu či na výstavě. Rozmístěná vysílačů po muzeu automaticky rozpoznává polohu uživatele aplikace. Pokud se tedy uživatel chce dozvědět více informací o některém z artefaktů, tak stačí otevřít aplikaci. Aplikace rozpozná, u jakého artefaktu se člověk nachází a okamžitě mu poskytne správné informace. Není tedy nutné něco vyhledávat, ale všechno obstará aplikace díky přesné lokalizaci uživatele.

Z mého pohledu se jedná o velmi pohodlnou metu získávání informací.

 

Proč bych ve svém obchodě měl Beacon využívat?

Přínosy pro běžného uživatel jsou celkem jasné, ale proč by měl někdo tuto technologii aplikovat ve svém obchodě či na jiném místě?

Pro vysvětlení přínosů je možné využít podobnost s Google Analytics u webových stránek. Beacon umožňuje sledování aktivit uživatele. Technolgie zaznamenává polohu a aktivitu uživatele v obchodě tak, jako to dělá Google Analytics u webových stránek. Na základě těchto informací je možné vytvořit Heatmapy. Majitel obchodu má tedy přehledně zobrazeno, kde se návštěvníci nejvíce zdržují a co je nejvíce zajímá. V aplikaci je také možné přímo zaplatit a díky tomu se majitel obchodu dozví, jak úspěšná byla jeho marketingová kampaň. Má informace o tom, kolik lidí si zobrazilo notifikaci na telefonu, kdo z těchto lidí přišel do obchodu a kolik z nich skutečně nakoupilo.

 

beacon2

 

Nejsou to jen informace, které majitel získá. V dnešní době jsou lidé velmi zhýčkaní technologiemi a na svůj telefon mají u sebe prakticky neustále. Přímé cílení na jejich potřeby lidé ocení a usnadnění nákupu za pomoci telefonu je jistě mile překvapí.

V současné době se již pracuje na projektu s názvem Mobilní rozhlas, který aplikuje tuto technologii na řízení města či obce. Jedná se o umístění vysílačů na všechna důležitá místa ve městě. Občané tak nemusejí hledat informace např. o kulturních akcích na nástěnkách, ale jednoduše obdrží notifikaci o blížící se akci přímo do telefonu. Mezi další využití patří:

·         Svolávání zastupitelů na zasedání

·         Svolávání hasičů

·         Informace o odstávce energií

·         Organizace voleb a pozvánky k volbám

·         Informace o krizových situacích

 

beacon3

 

Využití má tato technologie skutečně mnoho a je omezené prakticky jen představivostí uživatel na jaké aktivity tuto technologii využije.

Beacon přináší mnoho výhod jak pro běžné uživatel, tak pro firmy. Beacon je jednoznačně budoucností mnoha firem a jeho využívání se stupňuje. V dalším článku se budu zabývat tím, kde všude je již tato technolgie aplikovaná. Přemýšlíte nad aplikací, která by technologie Beacon využívala? Podívejte se do sekce vývoj mobilních aplikací na to, co Vám můžeme nabídnout.

Profilový obrázek
Napsal/a
Ondřej Cajthaml
Podobné příspěvky
Zdroje informací k PPC reklamě, které se vyplatí sledovat
Marketing - 24th Červen 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková
Vydělávejte ve své appce díky AdMob v sedmi jednoduchých krocích
Marketing | Mobil - 21st Únor 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková