cz
cz
Zpět

Black hat SEO

optimalizace pro vyhledávače - black hat seo
Marketing | Web - 27th Květen 2015
Napsal/a Veronika Vycpálková

Black hat SEO je termín, který označuje nedodržování pravidel stanovených vyhledávači při optimalizaci webových stránek. V dnešní době je jejich využívání už spíše na ústupu z důvodů zdokonalení algoritmů vyhledávačů a jejich odhodlání tyto techniky odhalovat a trestat. Častým následkem využití těchto technik je ban nebo penalizace webu.

Z black hat SEO technik jsou nejčastěji využívány následující:

Link farmy jsou speciální weby, které tvoří stovky až tisíce stránek vzájemně velmi dobře propojených zpětnými odkazy. Všem stránkám link farmy se tak zvyšuje PageRank a web je díky tomu umisťován vysoko ve výsledcích vyhledávání. Mohou být také tvořeny několika weby, které patří jednomu majiteli nebo se spojí dohromady s cílem zvyšovat touto cestou PageRank.

Cloaking neboli zastírání je technika, kdy je robotům vyhledávačů podstrčena stránka upravená přímo na míru pro jejich algoritmy (tak aby ji vyhodnotili jako velmi kvalitní a umístili ji výše ve vyhledávání). Návštěvníkům webu se přitom zobrazuje stránka jiná, upravená tak, aby měla co nejvyšší konverzní poměr.

Doorway page je technika, které využívá vysoce optimalizované vstupní stránky určené pouze pro vyhledávače. Takto optimalizovaná stránka je vhodná pro roboty vyhledávačů, nikoli pak pro návštěvníky webu. Z toho důvodu se využívá automatické přesměrování na jinou stránku, stránku cílovou (optimalizovanou tentokrát pro návštěvníky webu, nikoli pro roboty vyhledávačů).

Deceptive redirect (klamné přesměrování) je technika, kdy je návštěvník po příchodu na vyhledanou stránku nejčastěji javascriptem přesměrován na jinou stránku, které vždy nemusí odpovídat tomu, co původně hledal. Jedná se o častý doplněk doorway page.

Opakovaná a matoucí slova jsou také jednou ze zakázaných technik. Na stránkách ji můžete velmi snadno zpozorovat. Například na konci textu na stránkách autobazaru můžete narazit na „autobazar praha půjčení aut autobazar půjčení auta levný autobazar“.

Skrytý obsah je podvodná SEO technika, při které je cílem nenápadně zvýšit hustotu klíčového slova v textu využitím umístěním nevýrazného či neviditelného textu na webové stránky. Skrytý obsah může mít podobu velmi malého textu, písma ve stejné barvě jako je pozadí, obsahu překrytého obrázkem.

Duplicitní obsah vzniká jestliže jsou totožné texty vloženy na více URL adresách. Vyhledávače duplicitní odkaz dokážou rozpoznat velmi snadno a následně indexují pouze jednu stránku s tímto textem a ostatní ignorují. Často může jít také spíše než o podvod o chybu při programování(za duplicitní obsah mohou být považovány například weby, které fungují s www i bez www před URL adresou), a proto vyhledávače duplicitní obsah ve většině případů nepenalizují.

Profilový obrázek
Napsal/a
Veronika Vycpálková
Podobné příspěvky
Prioritizace pro startupy krok za krokem: PriX metoda pro plánování releasů
Design | Mobil | Web - 3rd Duben 2020
Napsal/a Tým Pixelfield
Jak využít AR v marketingu: Kompletní průvodce rozšířenou realitou v kampaních
Design | Marketing | Mobil | Web - 27th Březen 2020
Napsal/a Tým Pixelfield