cz
cz
Zpět

48 věcí, na které si jako start-up musíte dávat pozor

30th Prosinec 2019
Napsal/a Tým Pixelfield

Rozjíždět start-up není legrace. Musíte jasně rozlišit co je priorita, a co ne. Jako vývojáři pro start-upy s nimi pracjeme víc než sedm let a viděli jsme některé z nich uspět, ale také ztroskotat.

Připravili jsme pro vás list 48 věcí, na které si jako zakladatel start-upu musíte dávat pozor – především pokud se pouštíte také do vývoje digitálního produktu. Podívejte se na jednoltivé problém a zjistěte, kde máte největší mezery.

Nápad

Originální nápad a jasně definovaná hodnota je základ pro to, abyste zaujali vaše budoucí uživatele. Než se pustíte do designu aplikace nebo produktu, nebo než se rozhodnete najmout vývojáře, ujistěte se, že máte jasně definované USP a plány do budoucna.

  1. Unikátní hodnota. Definujte svoji unikátní hodnotu a USP. Nekopírujte, buďte originální a inovativní.
  2. Jasná roadmapa. Vytvořte a udržujte detailní roadmapu vašeho produktu a verzí.
  3. Potvrzený koncept. Ověřte svůj koncept a nápad s co nejnižšími možnými náklady.
  4. Zpětná vazba. Sbírejte vazbu od přátel, uživatelů a firem a dalších hráčů na trhu.
  5. Jasný uživatel. Identifikujte svoji cílovou skupinu. Zjistěte, co budoucí uživatelé potřebují.
  6. Chyby ostatních. Proveďte důkladný průzkum trhu a počte se z chyb vašich předchůdců.
  7. Smysluplná partnerství. Spojte se s lidmi a firmami s podobnou misí. Sdílejte zkušenosti, nebo se spojte.
  8. Vývoj trhu. Sledujte vývoj na vašem trhu. Sledujte novou konkurenci a její vývoj.

Finance

Řízení financí bude jedna z oblastí, na kterou se budete muset soustředit nejvíce. Budete muset balancovat vaše potřeby a možnosti a touhy opatrných investorů a hladovýh zaměstnanců. Monitorujte výdaje a držte je na uzdě.

  1. Řízení cash-flow. Neustále sledujte cash-flow. Věnujte se financím na denní bázu a zakročte, kdykoliv nedodržujete z plán.
  2. Pořádek ve financích. Mějte ve všem pořádek a ujistětě se, že je každý výdaj zaznamenaný.
  3. Omezení výdajů. Utrácejte jen za to, co opravdu potřebujete. Soustřeďte se na to, co vám přináší jasnou hodnotu a neutrácejte za nesmysly.
  4. Realistický optimismus. Zůstaňte optimističtí a podporujte dobrou náladu, ale buďte připraveni na nejhorší.
  5. Efektivní využití času. Ve všech procesech měřte investovaný čas. Optimalizujte alokaci kapacit vašeho týmu.
  6. Smysluplné financování. Zajistěte dostatečné financování. Identifikujte zroje financí pro budoucí fáze rozvoje.
  7. Přehled o povinostech. Ujistěte se, že rozumíte všem právním povinnostem. Zajistěte si odbornou pomoc v oblasit práva a financí.
  8. Finanční cíle. Nastavte si jasné a měřitelné finanční ukazatele a dlouhodobé finanční cíle.

Proces

Pokud chcete uspět, musíte mít jasnou metodiku řízení projektu. Bez toho se k úspěšnému spuštění budete propracovávat jen velmi těžko. Udržujte ve vašich úkolech pořádek. Definujte svoje cíle a monitorujte postup.

  1. Ověřování nápadů. Prototypujte a testujte s reálnými uživateli každý nový nápad a novou funkci,
  2. Být “Lean”. Udělejte jen minimum co musíte, analyzujte výsledky a poučte se. Vypouštějte často nové verze.
  3. Projektové řízení. Zvolte si vhodnou metodiku řízení projektu a dohlédněte na to, aby ji všichni dodržovali.
  4. Prioritozovaný backlog. Udržujte pořádek ve svých úkolech, prioritizujte je a mějte rozdělené do jednotlivých verzí.
  5. Měření postupu. Měřte rychlost vašeho postupu pomocí story points a burndown charts.
  6. Definované role. Mějte jasně daná pravidla. Každý musí vědět, jaká je jeho role v týmu a co se od něj očekává.
  7. Retrospektiva. Pravidelně reflektujte váš proces formou schůzek, kde se každý vyjádří.
  8. Definované KPIs. Jasně definujte vaše cíle a KPIs. Měřte a pravidelně vyhodnocujte váš postup.

Technologie

The tech side is always tricky, especially when you don’t have technological back-ground a building of your start-up involves app development or web development. Keep those rules in mind, or you’re set for a disaster!

Technologický stránka je vždy zrádná, obzlášť pokud nemáte technické vzdělání a váš produkt vyžaduje vývoj aplikace nebo webu.

  1. Vhodná technologie. Vyberte tu nejvhodnější technologii podle velikosti vašeho projektu, týmu, rozpočtu a plánů do budoucna.
  2. Dokumentace. Komentujte kód i jednoltivé releasy ve vašem ropozitáři. Udržujte dokumentaci kompletní.
  3. Kontrola kvality. Zaměřte se na test-driven vývoj, pravidelné review kódu a end-to-end testy.
  4. Infrastruktura. Nastavte vaši cloudovou inftrastrukturu a automatizovaný deployment.
  5. Kontinuální vývoj. Plánujte malé releasy. Testujte nové funkce a vydávejte ové verze tak často, jak je to možné.
  6. Perfektní zadání. Zaměřte se na kvalitu zadání a user stories. Musí být snadno pochopitelné a vykonatelné.
  7. Škálovatelnost. Zajistěte, aby vaše řešení bylo udržitelné a škálovatelné.
  8. Automatizace. Implementujte automatické testování. Pište testy před implementací vlastních funkcí.

Tým

Váš tým vám pomůže dosáhnout všech snů a cílů, pokud s ním budete dobře zacházet. Všichni musí táhnout za jeden provaz. Udržujte svůj motivovaný a v dobré náladě. Nenechávejte si problémy jen pro sebe.

  1. Motivovaný tým. Poslouchtejte nápady i problémy všech kolegů a nechte je řešit problémy samostatně.
  2. Plán kapacit. Důkladně plánujte práci a složení týmu, aby váš tým nebyl přetížený a měl rozumnou velikost.
  3. Schopní dodavatelé. Mějte v záloze schopné partnery a dodavatele, na které se budete moci obrátit, pokud budete potřebovat pomoct.
  4. Zpětný vazba. Nenechávejte si názory pro sebe. Dejte vašim kolegům zpětnou vazbu na jejich výkon a impulzy ke zlepšení.
  5. Čas na studium. Čas, který vy a vaši kolegové věnujete do sebevzdělávání, se vám vždy vrátí. Zajistěte, aby všichni v týmu měli čas se zlepšovat.
  6. Hodnocení výkonu. Měřte a zaznamenávejte rychlost, kvalitu práce a další metriky všech členů týmu.
  7. Pozitivní nálada. Udržujte pozitvní náladu. Motivujte sebe a všechny kolem sebe.
  8. Otevřenost. ‘Sdílejte tolik informací, kolik můžete. Neshovávejte před ostatními vaše cíle, překážky ani problémy.

Marketing

Jedna z nějvětších chyb, které se můžete dopustit, je podcenit marketing. Kvalita vašeho marketingového plánu rozhodne, co se stane, až bude váš produkt připravený ke spuštění.

  1. Definované výzvy. Identifikujte problém, který váš problém řeší. Sepište jasnou misi a vizi.
  2. Přání uživatelů. Pochopte vaše krátkodobé i dlouhodobé potřeby a cíle vaši klientů. Jak je může produkt naplnit?
  3. Chování uživatelů. Sbírejte data, mluvte s uživateli a bedlivě poslouchejte Naučte se co můžete o chování vašich uživatelů v konkurenčních produktech.
  4. Mapa konkurence. Identifikujte rozdíly a společné vlastnosti s konkurenčími produkty. Zjistěte, jak konkurence získává a udržuje klienty.
  5. Jasná pozice. Najděte svoje jasné místo na trhy. Zdůrazňujte vaše USP a odlište se od ostatních.
  6. Tvorba značky. Budujte zajímavou a zapamatovatelnou značku, jasně odlišitelnou od ostatních.
  7. Marketingový mix. Definujte svoji strategii, díky které vybudujte svoji klientskou základnu. Pravidelně ji revidujte.
  8. Networking. Spojte se s ostatními firmami s podobnou misí. Najděte prostor pro spolupráci a podporu marketingu.
Profilový obrázek
Napsal/a
Tým Pixelfield
Podobné příspěvky
Absolutně pohlcující obsah – budoucnost AR/VR v éře 5G
28th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield
Jak vydělat na appce? 9 ověřených strategií monetizace mobilní aplikace
Marketing | Mobil | Obchod - 11th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield