cz
cz
Zpět

4 a půl tipu, kde ještě využít analýzu klíčových slov

guest blogging
Marketing - 21st Prosinec 2015
Napsal/a Veronika Vycpálková

O několika možnostech, jak využít klíčová slova napříč vaší marketingovou strategií, jste si mohli přečíst v mém předešlém článku. Pořád jste hladoví po dalších možnostech? S tím jsem počítala.

Pojďme se podívat, kde ještě můžete analýzu klíčových slov zužitkovat, když už proces její tvorby někdy skoro bolí.

Optimalizace profilu na sociálních sítích

Chcete zvýšit pravděpodobnost, že lidé najdou váš profil nebo stránku na sociálních sítích? Pak vám opět nejlépe poslouží pečlivá optimalizace podle vybraných klíčových slov! Jestliže neoptimalizujete vaše stránky na sociálních sítích na klíčové výrazy, na které cílíte, pravděpodobně přicházíte o mnoho zákazníků, kteří vás hledají právě přes toto médium.

Existuje možnost, že nebudete moci optimalizovat váš „titulek“ na profilu či stránce, protože bude pro vaše jméno či brand už “zabraný”. V takovém případě můžete optimalizovat další klíčové prvky v rámci vašeho profilu či stránky. A abychom nezůstávali pouze u obecností, přesuneme se ke konkrétním tipům.optimalizace sociálních sítí

  • V případě facebookové stránky se ujistěte, že jste klíčové fráze umístili do kategorie a stručného i dlouhého popisku. Všechny tyto prvky můžete upravovat přímo na vaší stránce v části „O vás“.
  • Na Instagramu a Twitteru tolik možností nemáte. Dbejte zejména na to, aby byla klíčová fráze umístěna ve vašem „bio“.
  • LinkedIn přináší hned několik možností, které se liší podle toho, jaký profil optimalizujete.
    • Osobní profil obohaťte o klíčové výrazy v profesním titulku, aktuálním profesním zařazení, shrnutí, dovednostech a dalších použitých oddílech na vašem profilu.
    • U profilu společnosti dbejte hlavně na klíčová slova v popisu jejích aktivit.
  • U Google+ jsou také odlišnosti u profilu a stránky.
    • Profil dává příležitost umístit klíčová slova do sloganu, úvodu, povolání a dovedností.
    • U stránky klíčová slova vkládejte do úvodu a, je-li to možné, také do kategorií.
  • Na Pinterestu klíčová slova umístěte do sekce „About“.

Stejně jako u jakéhokoliv webu, také na sociálních sítích byste neměli profil klíčovými slovy “přecpat”. Klíčová slova a fráze vkládejte přirozeně. Návštěvníci “přeoptimalizovaný” web či profil snadno poznají. Možná neodhalí záměr, ale nabídnutý obsah je určitě neoslní.

Jestliže si nejste jisti, jak klíčová slova nejlépe využít, můžete načerpat inspiraci ze stránek vaší konkurence. Analyzujte konkrétní klíčové fráze a jejich umístění na webu, zároveň se však vždy vyvarujte jakéhokoliv kopírování cizího obsahu, které by bylo v konečném důsledku velice kontraproduktivní.

Optimalizace příspěvků na sociálních sítích

Kromě samotných profilů a stránek byste se měli snažit optimalizovat také všechny jednotlivé příspěvky.

V zásadě jde o to, abyste měli v ideálním případě jistotu, že každý textový prvek na vašich sociálních sítích obsahuje vaše klíčové fráze. Samozřejmě ve vší přirozenosti. Díky tomu bude možné na vaše příspěvky narazit také ve výsledcích vyhledávání.

Optimalizace předmětu e-mailu

Pokud odesíláte e-maily svým zákazníkům, je možné, ba dokonce žádoucí, experimentovat s optimalizací klíčových slov v předmětu e-mailu. Proč? Protože také v e-mailové schránce lze vyhledávat! Určitě oceníte, že v případě, kdy někdo bude hledat ve svých zprávách něco, co souvisí s vašim podnikáním, narazí také na vaše e-maily, nejlépe přitom hned v horní části výsledků.

Řekněme, že někdo má plný e-mail nabídek od různých webdesignerů pro svůj projekt. E-maily nečte v momentě doručení, ale vrací se k nim až po nějaké době. Vyžádané nabídky pak bude zpětně hledat právě pomocí filtrace podle klíčových slov.

emailing

UTM parametry

Získávat informace o tom, odkud návštěvníci na váš web přicházejí, je nejen zajímavé, ale také velmi užitečné. Jestliže již používáte UTM parametry ke sledování vašich odkazů, můžete začít s využitím utm_term ke sledování klíčových slov.

Mohli bychom například vytvořit několik variací této reklamy s různými klíčovými výrazy a na základě dat z Google Analytics pak jednoduše a přehledně vyhodnocovat jejich efektivitu.
utm tracking

Off-line marketing

Přestože se oba články nesou spíše v duchu on-line marketingu, je třeba zmínit také off-line komunikační kanály.

Využití klíčových slov by nemělo být omezeno pouze na online marketing. Zkuste se podívat na své off-line propagační materiály a zeptejte se sami sebe na následující otázky:

  • Máte na vizitce alespoň jednu ze svých hlavních klíčových frází, která by jasně říkala, co vaše firma může nabídnout, aniž by bylo třeba navštěvovat vaše webové stránky nebo vás kontaktovat?
  • Obsahují vaše propagační brožurky či letáky klíčovou frázi, která jasně vymezuje vaše pole působnosti?
  • Zahrnujete vybrané klíčové fráze ve všech vašich krátkodobých a sezónních kampaní?

Odpověděli jste na některou z těchto otázek „ne“? Pak byste měli patrně zvážit sladění webové prezentace s dalšími marketingovými kanály. Obraťte se na nás a sjednejte si s námi konzultaci!

Zdroj: http://moz.com

Profilový obrázek
Napsal/a
Veronika Vycpálková
Podobné příspěvky
Zdroje informací k PPC reklamě, které se vyplatí sledovat
Marketing - 24th Červen 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková
Vydělávejte ve své appce díky AdMob v sedmi jednoduchých krocích
Marketing | Mobil - 21st Únor 2019
Napsal/a Michaela Dvořáková