cz
cz
Zpět

13 nejčastějších omylů ohledně vývoje mobilních aplikací

25th Září 2019
Napsal/a Tým Pixelfield

Pokud jste programátor a čekáte technický článek, jste tu špatně. Pokud jste ale zakladatel start-upu, nebo projektový manažer, a pouštíte se do vývoje digitálního produktu, čtěte dál! Jaké nejčastější chyby dělají naši klienti a kde mají často mylná očekávání?

  1. Cena je to nejdůležitější
    Jasně, cena je vždycky důležitá. Není ale dobré ptát se, kdo udělá nejlevněji to, co chceme. Ptejte se raději, kdo v rámci rozpočtu vymyslí a vytvoří to nejvíce funkční řešení. Jako pro každý obor, i pro vývoj aplikací platí že najdete amatéry i profesionály. Zvažte proto rizika neodborného vývoje, ztraceného času i prostředků.
  2. Potřebujeme všechno
    Vývoj mobilních aplikací je proces a musíte zůstat otevření novým nápadům a podnětům. I tomu, že ne všechno pro vás musí mít dostatečnou přidanou hodnotu. Zaměřte se v první fázi jen na minimum nutného – a od toho se odpíchněte dál.
  3. Design jsou barvy
    Pro vývoj aplikace není nic horšího, než když se její design smrskne na řešení barev a fontů. Jasně, i to je důležité, ale design zahrnuje hlavně návrh produktu a jeho funkcionality. Zaměrte se proto na flows, funkce, uživatelskou přívětivost.
  4. Dohlédneme na každý detail
    Častá mylná představa klientů, kteří se do vývoje aplikace pouští poptvé je, že dokážou dohlédnout na každý drobný detail. Nejde to, proto potřebujete mít dobře nastavený proces s vašimi vývojáři. Mikromanagement ubírá motivaci členů týmů a práce pak může zadrhnout. Důvěřujte vašemu týmu a kontrolujte to podstatné!
  5. Marketing vyřešíme později
    Uživatelé si aplikaci sami nenajdou. Vytvořit produkt a očekávat, že jej lidé začnou používat hned po spuštění, je velká chyba. Na marketing musíte mít nejen plán, ale i dostatečný rozpočet. Jinak celý vývoj aplikace přijde vniveč.
  6. Spojíme funkce dohromady
    Víc aplikací se nerovná více uživatelů! Koncepty jako spojení Spotify s Instagramem dohromady mají většinou namířeno k neúspěchu. Definujte si základní funkce, kterou uživatelům něco přinášíte. A na tu se zaměřtě.
  7. Uživatelské testování nepotřebujeme
    Je vám jasné, jak má aplikace vypadat a nápad už testovat nepotřebujete? Chyba! Šetřit na zpětné vazbě od uživatelů je špatně. Nechte si čas i rozpočet na uživatelské testování prototypu aplikace. I po mnoha letech práce na mnoha aplikacích jsme vždy překvapeni, co zjistíme.
  8. Všechno spustíme najednou
    Neplánujte velkolepý launch. I restaurace má “soft opening” a tak by to mělo být i u vývoje mobilní aplikace. Jasně, testujeme vždy jak jen to jde. Ale všichni jsme omlyní a čím větší projekt, tím větší prostor pro chybu. Nepřidělávejte si proto vrásky na čele a uživatele pouštějte do aplikace postupně, funkce spouštějte iterativně.
  9. Spuštěním to prozatím končí
    Chcete další kroky plánovat až potom, co bude vše hotovo? Pak buďte opatrní abyste se nedostali do situace, kdy budete potřebovat rychle aktualizaci, kterou nepůjde stihnout. Plánujte proto se svými vývojáři společně dopředu, sdílejte svoji roadmapu.
  10. Existuje ta pravá technologie
    Určitě nativní aplikaci? Nebo jednoznačně Nette? Chyba! Neexistuje jedna a ta pravá technologie. Záleží na typu projektu, rozpočtu, plánech do budoucna. Konzultujte svůj projekt a nechte si poradit.
  11. Testování si provedeme sami
    Chcete ušetřit na testování, tak ho zvládnete s kolegou sami? To se určitě nepovede! Pokud nemáte zkušenosti s testování software, zkušeného testera nenahradíte. Kooperace a práce je zároveň potřeba po celou dobu vývoje mobilní aplikace – je to velmi časově náročná práce.
  12. Aplikace, protože je to “cool”
    Určitě vás nechceme od vývoje aplikace odrazovat – pokud ji děláte z dobrého důvodu. Jedna z prvních otázek, na kterou se vás zeptáme je: Proč potřebujete mobilní aplikaci? Nepouštějte se do vývoje jen protože to je “cool”.
  13. O všechno se postará dodavatel
    Práce na mobilní aplikace je časově náročná. A to i ve chvíli, kdy na ni máte dodavatele. Vyčleňte dostatek kapacit na vaší straně na kooperaci, přípavu podkladů, plánování, zpětnou vazbu a podobně. Bude potřeba od úvodního workshopu až do spuštění.

Chcete vědět víc o tom, co nabízíme? Podívejte se, jak děláme vývoj mobilních aplikací!

Profilový obrázek
Napsal/a
Tým Pixelfield
Podobné příspěvky
Absolutně pohlcující obsah – budoucnost AR/VR v éře 5G
28th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield
Jak vydělat na appce? 9 ověřených strategií monetizace mobilní aplikace
Marketing | Mobil | Obchod - 11th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield