Plánujete tvorbu webu, vývoj mobilních aplikací, webové aplikace nebo jiného digitálního produktu? Připravili jsme pro vás 12 pravidel, které musíte dodržet, abyste měli dobrou šanci se svým projektem uspět.
Jasně definujte hlavní funkce nového produktu, jaký problém řeší a jakou hodnotu přináší uživatelům. Pusťte se do vývoje, pokud máte unikátní produkt. Nekopírujte, nekombinujte. Inovujte.
Dělejte práci po co nejmenších dílech. Sbírejte zpětnou vazbu, vyhodnocujte data a vydávejte další verze. Vyhněte se obsáhlým specifikacím a výoji rozplánovanému na dlouhé období. Většinou to nefunguje.
Testujte svoje nápady, prototypy, design i verze produktu s reálnými uživateli. Sbírejte co největší množství zpětné vazby a reagujte na ni. Pořádejte workshopy, focus groups, uživatelské testování, dotazníky…
Váš produktu nemusí mít vše a i když je důraz pro detail důležitý, musíte umět oddělit co má smysl řešit a co ne. Prioritizujte práci a věnujte se tomu, co má pro uživatele největší přínos. Nesnažte se zvládnout vše.
Roadmapa ukazuje kdy a kam se s produktem ubíráte, prioritizovaný backlog zase soupis funkcí od nápadů po ty, které jsou přiipraveny k implementaci. Oba tyto dokumenty jsou pro vývoj nezbytné a je třeba mít je vždy aktuální.
Dodržujte termíny, které si nastavíte s týmem, dodavateli i partnery. Časté posouvání “deadlinů” způsobuje úpadek pracovní morálky, přijdete o potřebné momentum a rychlost na trh.
Najděte ty správné členy týmu s dostatečnými zkušenostmi, schopnostmi a povahovými vlastnostmi. Nechte na týmu také kus zodpovědnosti, protože motivovaný tým přináší vždy lepší výsledky.
Testování není poslední fáze projektu. Kontrola kvality musí probíhat ve všech fázích a na všech úrovních od programátorů a designérů po manažery. Nezapomeňte také nastavit limity, ve kterých se tým může pohybovat.
Nepracujte na projektu a jeho propagaci sami. Spojte se s dalšími z odvětví, nebo najděte partnery s příbuzným předmětem činnosti, kteří vám pomohou dostat aplikaci mezi dostatečný počet uživatelů.
Ne každá technologie se hodí pro každý projekt. Zvažujte budoucí rozvoj projektu, náklady na tým, údržbu i provoz. Technologie ovlivní také požadavky na skladbu a velikost týmu, metodiku vývoje a testování.
Nenechávejte marketing náhodě. Identifikujte kanály, které jsou pro vás nejvýhodnější a kampaně důkladně připravte. Po spuštění propagace vyhodnocujte data, upravujte strategie, reklamy a kreativy.
Neotálejte se spuštěním, nenechávejte si nápady dlouho “v šuplíku”. Nebojte se ani nesouhlasné nebo vlažné reakce od uživatelů. Případné chyby jsou cenná data, ze kterých se poučíte do dalšího vývoje.
A nezapomeňte, pokud se pouštíte do vývoje aplikace poprvé, máme pro vás připraveného kompletního průvodce vývojem mobilních aplikací, který vám poradí se vším od technologií po chyby, kterých se vyvarovat!