cz
cz
Zpět

12 pravidel pro úspěšný digitální produkt

6th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield

Plánujete tvorbu webu, vývoj mobilních aplikací, webové aplikace nebo jiného digitálního produktu? Připravili jsme pro vás 12 pravidel, které musíte dodržet, abyste měli dobrou šanci se svým projektem uspět.

1 – Najděte unikátní hodnotu

Image result for unique selling point
“USP”, neboli Unique Selling Propositon říká, kde leží vaše největší přidaná hodnota a potenciální šance na úspěch.
Zdroj: https://www.tractionwise.com/en/unique-selling-proposition-customer-perspective/

Jasně definujte hlavní funkce nového produktu, jaký problém řeší a jakou hodnotu přináší uživatelům. Pusťte se do vývoje, pokud máte unikátní produkt. Nekopírujte, nekombinujte. Inovujte.

2 – Buďte “Lean”

Image result for lean cycle

Tzv. Lean Startu cyklus rychlé iterace ideace, vývoje a měření výsledku.
zdroj: https://blog.goyello.com/2015/04/28/enterprise-software-development-lean/lean-startup-image/

Dělejte práci po co nejmenších dílech. Sbírejte zpětnou vazbu, vyhodnocujte data a vydávejte další verze. Vyhněte se obsáhlým specifikacím a výoji rozplánovanému na dlouhé období. Většinou to nefunguje.

3 – Ověřujte svoje předpoklady

Related image
Úspěšný produkt musí splňovat všechna tato kritéria.
Zdroj: https://www.slideshare.net/JoanLumanauw/ux-lesson-1usercentereddesign

Testujte svoje nápady, prototypy, design i verze produktu s reálnými uživateli. Sbírejte co největší množství zpětné vazby a reagujte na ni. Pořádejte workshopy, focus groups, uživatelské testování, dotazníky…

4 – Soustřeďte se na podstatné

Image result for moscow prioritisation
Třídění features podle priority tzv. MoSCoW metodikou. Zdroj: https://railsware.com/blog/moscow-prioritization/

Váš produktu nemusí mít vše a i když je důraz pro detail důležitý, musíte umět oddělit co má smysl řešit a co ne. Prioritizujte práci a věnujte se tomu, co má pro uživatele největší přínos. Nesnažte se zvládnout vše.

5 – Plánujte a vyhodnocujte 

Image result for roadmap
Velmi zjednodušená road mapa vám pomůže plánovat a sledovat postup.
Zdroj: https://stratisplatform.com/2019/04/11/2019-development-roadmap/

Roadmapa ukazuje kdy a kam se s produktem ubíráte, prioritizovaný backlog zase soupis funkcí od nápadů po ty, které jsou přiipraveny k implementaci. Oba tyto dokumenty jsou pro vývoj nezbytné a je třeba mít je vždy aktuální.

6 – Udržte se v tempu

Image result for deliver on time scrum
Agilní metodiky se snaží docílit včasného doručování výsledků pomocí jasného časového ohraničení pro jednotlivé schůzky.
Zdroj: https://www.scruminc.com/what-is-timeboxing/

Dodržujte termíny, které si nastavíte s týmem, dodavateli i partnery. Časté posouvání “deadlinů” způsobuje úpadek pracovní morálky, přijdete o potřebné momentum a rychlost na trh.

7 – Postavte a motivujte tým

Image result for empowered team scrum
Aby váš tým kvalitně fungoval, musíte ho motivovat, umožnit mu pracovat samostatně a poskytnout mu k tomu vhodné podmínky.
Zdroj: https://www.slideshare.net/agiledad/empowering-agile-teams-13165482

Najděte ty správné členy týmu s dostatečnými zkušenostmi, schopnostmi a povahovými vlastnostmi. Nechte na týmu také kus zodpovědnosti, protože motivovaný tým přináší vždy lepší výsledky.

8 – Kontrolujte kvalitu ze všech stran

Image result for app testing
Testování aplikací není jen proklikání, jestli všechno funguje, ale má mnoho podob.
Zdroj: https://www.quora.com/What-are-the-challenges-in-Mobile-App-testing-Services

Testování není poslední fáze projektu. Kontrola kvality musí probíhat ve všech fázích a na všech úrovních od programátorů a designérů po manažery. Nezapomeňte také nastavit limity, ve kterých se tým může pohybovat.

9 – Spojte se s ostatními

Image result for networking how to
Networking může být cenný způsob, jak získat nové obchodní partnery.
Zdroj: https://www.slideshare.net/aksingh1959/networking-47013215

Nepracujte na projektu a jeho propagaci sami. Spojte se s dalšími z odvětví, nebo najděte partnery s příbuzným předmětem činnosti, kteří vám pomohou dostat aplikaci mezi dostatečný počet uživatelů.

10 – Zvolte tu správnou technologii

Image result for app development technologies
Technologií pro vývoj aplikací je opravdu hodně a nemusí být jednoduché zvolit tu správnou.
Zdroj: https://www.novelucent.com/services/mobile-application-development

Ne každá technologie se hodí pro každý projekt. Zvažujte budoucí rozvoj projektu, náklady na tým, údržbu i provoz. Technologie ovlivní také požadavky na skladbu a velikost týmu, metodiku vývoje a testování.

11 – Připravte všechny kanály

Image result for marketing channels
Využijte všech marketingových kanálů, které pro vás dávají smysl.
Zdroj: https://digitalmarketing.temple.edu/forklyft/product/marketing-channels/

Nenechávejte marketing náhodě. Identifikujte kanály, které jsou pro vás nejvýhodnější a kampaně důkladně připravte. Po spuštění propagace vyhodnocujte data, upravujte strategie, reklamy a kreativy.

12 – Nebojte se neúspěchu

Image result for fail fast fail often
Nebojte se neúspěchu a překážek na cestě. Nevyhnete se jim a hodně se naučíte.
Zdroj: https://twitter.com/greyscalespaces/status/1006243462465966080

Neotálejte se spuštěním, nenechávejte si nápady dlouho “v šuplíku”. Nebojte se ani nesouhlasné nebo vlažné reakce od uživatelů. Případné chyby jsou cenná data, ze kterých se poučíte do dalšího vývoje.

A nezapomeňte, pokud se pouštíte do vývoje aplikace poprvé, máme pro vás připraveného kompletního průvodce vývojem mobilních aplikací, který vám poradí se vším od technologií po chyby, kterých se vyvarovat!

Profilový obrázek
Napsal/a
Tým Pixelfield
Podobné příspěvky
Jak vydělat na appce? 9 ověřených strategií monetizace mobilní aplikace
Marketing | Mobil | Obchod - 11th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield
Vývoj mobilní aplikace – cena, náklady
Design | Marketing | Mobil | Obchod - 7th Říjen 2019
Napsal/a Tým Pixelfield