cz
cz
Zpět

Jak vylepšit komunikaci se zákazníky díky machine learningu

10th Květen 2019
Napsal/a Filip Háša

Repetitivní a jednoduché činnosti jdou zastat automatizací již poměrně dlouhou dobu. Díky strojovému učení se nám ale v posledních letech otevřely nové možnosti, jak si usnadnit práci, zlepšit efektivitu společnosti a ušetřit lidský čas, kterého se nedostává.

Každou společnost trápí jiný druh problémů, ale dá se vypozorovat že případy, kdy člověk selhává, jsou stále stejného charakteru. Rutinní práce, přesuny dat a dozorování jsou činnosti, u kterých dlouhodobě nejsme schopni udržet pozornost, snahu a kvalitu výstupu.

Díky novým možnostem práce se strojovým učením a využití umělé inteligence pro chápání a zpracovávání jazyka jsme našim klientům i do našich vlastních systémů mohli implementovat nové funkce, které nejen šetří čas a náklady, ale mění i způsob toho jak vnímáme back-end aplikace a jak s ním pracujeme. Co nás nejvíce bavilo a co přineslo největší užitek?

Chytrý mailing a ticketování

Třídění mailů, odpovídání, ukládání podkladů a zjišťování, co kdo poslal a kdo by se měl úkolem zabývat trvá dlouho. Místo řešení konkrétního problému trávíme čas předáváním, dohledávání, kopírováním. Věci navíc snadnou zapadnou, příloha se neuloží. Navíc většina z nás neumí psát e-maily. Místo řešení konkrétního bodu často mícháme několik věcí dohromady a odpověď je pak zdlouhavá a složitá.

Proto jsme implementovali mailového klienta, který dokáže pracovat s vaší běžnou schránkou a CRM. Čeho jsme dosáhli? Jakmile máme novou zprávu, zjistíme samozřejmě od koho je a jaký má k našemu projektu vztah, ale navíc také obsah zprávy, čeho chce pisatel docílit a jaké otázky je potřeba zodpovědět.

Díky napojení na back-end víme, kdo se těmito úkoly zabývá, kdo se musí vyjádřit. Přílohy se automaticky přiřadí ke správnému projektu a zpráva ke zpracování tomu nejpovolanějšímu člověku. Pokud z e-mailu vyplavají nějaké tasky, jedním klikem je vytvoříme a pošleme ke zpracování!

Chatbot pro zákaznickou podporu

Zákaznická podpora je stěžejní pro každý byznys. S moderními technologiemi se mění způsob toho, jak komunikujeme a většina uživatelů preferuje jednoduchou, rychlou konverzaci před mailováním a několikastránkovými odpověďmi. Informace chceme hned, ale nejsme ochotni se s ničím učit, ani se nikam registrovat. Pokud chceme dosáhnout maximální spokojenosti, musíme informace poskytnout kdykoliv si na to uživatel vzpomene, a to do několika minut. To s sebou samozřejmě nese obrovské náklady v případě lidského pracovníka.

Díky již zmíněným technologiím jsme u některých projektů implementovali chatboty jak v anglickém, tak v českém jazyce, kteří jsou schopni poskynout aktuální informace okamžitě, bez nutnosti vyhledávání na webu, přihlašování, nebo e-mailování.

Filip Háša
Napsal/a
Filip Háša
Podobné příspěvky
48 věcí, na které si jako start-up musíte dávat pozor
30th Prosinec 2019
Napsal/a Tým Pixelfield
Absolutně pohlcující obsah – budoucnost AR/VR v éře 5G
28th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield