UX Design – jak na uživatele

Rubriky: Design / Marketing

K tomu, aby uživatelé na webu rádi setrvávali, nakupovali, doporučovali jej druhým a sami se tam vraceli, je třeba vytvořit vhodné prostředí. Jak dosáhnete toho, že uživatel mobilní aplikaci nebo webovou stránku po pár minutách neopustí a bude se chovat tak, jak vy si přejete, se dozvíte v našem článku.

Co vlastně UX Design znamená? UX Design je vždy zaměřen na potřeby a cíle uživatele.  Zodpovídá za návrh, který je funkční a použitelný, ale také užitečný, smysluplný a v neposlední řadě také estetický.

V posledních třech letech se snížilo používání internetu na desktopové verzi z 90% na 60%, zatímco používání mobilních telefonů stále roste a zvýšilo se tak na 40%.  Je tedy patrné, že uživatelé se bez mobilních telefonů už téměř neobejdou. Pokud si tedy stáhnou do svého smartphonu mobilní aplikaci, je potřeba klást velký důraz právě na to, aby byla uživatelsky přívětivá, jelikož konkurence je v tomto odvětví poměrně velká.

 

 

kam1

 

Informace o uživateli

Klíč k úspěšné a uživatelsky přívětivé aplikaci není pouze empatie, ale také zjišťování přání a potřeb uživatele. Pomůže nám, pokud si ujasníme kdo je náš cílový uživatel. Zjišťujeme základní informace jako je věk nebo pohlaví, ale také co uživatel od aplikace očekává.

Na čem záleží?

1.       Jednoduchý obsah

Pokud se hned na úvodní straně na uživatele  vyvalí příliš mnoho informací a textu, nebo rušivé elementy, jako jsou animace nebo různé reklamy, které zastíní hlavní obsah, uživatele tento chaos zmate a raději odejde. Informace by měly být logicky rozmístěny a neměl by být problém se pohybovat mezi jednotlivými sekcemi.

2.       Menu

Několika stupňové menu není dobrým řešením. V případě, že uživatel musí klepnout přes 4 úrovně menu, pravděpodobnost, že již u druhé úrovně opustí stránky je opravdu vysoká. Pokud je to možné, vyhněte se multi nabídek, co nejvíce.

3.       Plynulý layout

Mnoho různých mobilních zařízení znamená také různé rozměry. Nesmíme tedy zapomenout ani na menší šířky displeje, abychom se vyvarovali zbytečných chyb, jako je například překrývání textu obrázky.

 

kam2

 

4.       Gesta a dotek

Způsob interakce je na mobilních zařízeních dotek. Existují prsty všech tvarů a velikostí, a proto je potřeba se ujistit, zda formuláře, tlačítka a další prvky, které vyžadují dotykové ovládání nebo gesto jsou dostatečně velké, aby se zabránilo překrývání s přilehlými elementy. Díky integraci gyroskopů a pohybovým senzorům, jsou smartphony schopny detekovat pohyb. Uživatel tedy může např. odstranit položku přesunutím z obrazovky ven.

5.       Formuláře

Uživateli zjednodušíte práci, pokud nemusí vyplňovat jednotlivé pole formuláře např. u adresy. Použijte automatické vyplňování pro běžně používaná pole. Používejte vizuální kalendáře namísto toho, aby uživatelé zadávali datum. Dále je dobré uživatelům zobrazovat progress bar označující, jak daleko se dostali,  jak blízko mají ke konci.

 

6.       Design

Vzhled stránky je první krok k získání uživatelovy pozornosti. Světlý design uživateli usnadní procházení a odstraňuje rozptýlení, usnadňuje navigaci a zároveň poskytuje elegantní a moderní estetiku ke značce samotné. Čistého vzhledu docílíte rozmístěním obsahu do bloků s použitím menšího počtu barev a také jednotnou typografií. Různé druhy fontů působí nepřehledně a uživatel se může v textu poněkud ztrácet. Jemná, průhledná tlačítka obdélníkového nebo čtvercového tvaru – tzv. Ghost buttons, pak aplikaci dodají více moderní a decentní vzhled.

Chce si být jisti že Vaše klienty zaujmete? Využijte naši zkušenosti s UX designem a kontaktujte nás!

 

 

Vyplňte prosím toto pole.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *