cz
cz
Zpět

Jak využít klíčová slova napříč vaší marketingovou strategií

Marketing - 10th Listopad 2015
Napsal/a Veronika Vycpálková

Analýza klíčových slov hraje v SEO asi takovou roli jako cibule v české kuchyni. Je základem mnoha procesů. Můžete to zkusit i bez ní, ale nakonec zjistíte, že to není ono.

O tom, jak na „klíčovku“, je toho napsáno hodně (odkazy na několik zajímavých článků naleznete v závěru). My se podíváme na to, jak ji následně můžeme využít. Jestliže klíčové výrazy využíváte pouze pro optimalizaci vašeho webu pro vyhledávače, připravujete se o spoustu dalších možností, jak můžete poutníkům na poli internetu naservírovat svůj obsah.

Zajímá vás, kde jinde můžete klíčovku využít? Pojďme se na to podívat.

Optimalizace webové stránky

Tato kapitola je nejspíš jasná. Pravděpodobně první, kde vás napadne klíčové výrazy využít, je právě vaše webová stránka. Je zbytečné tomu věnovat více prostoru, přesto připomenu místa, kde by se klíčová slova měla na vašem webu nacházet:

  • V titulku vaší stránky
  • V popisu pro vaši stránku, ne kvůli samotné optimalizaci, ale zejména proto, aby stránka jasně sdělovala, co na ni návštěvník najde (popisek se zobrazí ve výsledcích vyhledávání)
  • V názvu nějakého mediálního souboru a samozřejmě v alternativním popisku.
  • V prvním odstavci na stránce.
  • Na více místech napříč webem a jeho obsahem. Samozřejmě přirozenou cestou.

Pokročme dál od tradičního a často opakovaného využití klíčových slov a podívejme se, co se nám dále nabízí.

Tvorba nového obsahu

Jestliže tvoříte obsah na webu (blog, podcasty, videa atd.) s cílem být více viditelní ve vyhledávání, pak jistě budete chtít vytvořit obsah, který je založený na klíčových frázích. Tento obsah vás totiž může dostat mezi výsledky právě pro ty výrazy, které souvisí s vašim podnikáním. Existují dva způsoby, jak toho docílit:

  1. Můžete udělat skvělý obsah, článek do blogu či cokoliv jiného, na základě vaší myšlenky či nápadu. Poté, co tento obsah vyplodíte, je ale třeba jít zpět, najít klíčové fráze, které se k tomuto obsahu nejlépe hodí, a následně obsah optimalizovat podle kroků popsaných v předešlé kategorii.
  2. Můžete si posvítit na klíčová slova ještě předtím, než se do tvoření obsahu pustíte. A ty pak využít jako základ pro své nápady na články atd.

My se zabýváme mimo jiné tvorbou webů. I v případě, že bychom tomu chtěli věnovat minimum času (klíčovce, ne vývoji), AdWords keyword planner nám nabídne desítky až stovky klíčových frází s odhadem vyhledávání. Některá jsou přirozeně atraktivnější a jiná méně. A některá spolu dokonce ani nesouvisí. V tom už se ale bezpochyby dokážete sami zorientovat.

obrazek 1

Data vyexportujte a během chvíle si můžete vytvořit představu o tom, jakým směrem by se měl ideálně obsah na vašem webu vyvíjet.

obrazek 2

Do tabulky připište další informace všeho druhu: určete typ obsahu (blog, podcast, video, infografika), přiřaďte autory a data publikování. Díky tomuhle postupu můžete budovat obsah, který vaše publikum skutečně chce a vyhledává.

Guest blogging

Přestože se již nějakou dobu vedou diskuze o účinnosti guest bloggingu, v zásadě se můžete přiklonit na obě strany a vždy najdete podporu. Někteří specialisté již dlouhé měsíce trvají na tom, že je tato metoda rozhodně mrtvá nebo alespoň umírá (Nicodemus, 2014), jiní si myslí přesný opak (Gabbert, 2014). Guest blogging pro účely SEO s použitím nekvalitního a často také duplicitního obsahu mrtvý bezpochyby je. Postování hodnotných a kvalitních příspěvků na hostujících webech se ale mrtvé být nezdá.

Tímto způsobem můžete poměrně snadno dosáhnout na cílovou skupinu, se kterou jste zatím neměli příležitost být v dosahu. V zahraničí jsou k dispozici výborné nástroje, které nám usnadní vyhledávání lukrativních blogů. BuzzSumo vám ukáže, které weby jsou na sociálních sítích nejsdílenější s posty obsahující vaše klíčové fráze. Šikovný nástroj, jeho českou alternativu však bohužel nemáme. Využít ho ale můžete svým způsobem také, například pro inspiraci. Snadno tak zjistíte, která témata právě frčí.

Můžete se také podívat, jak si aktuálně vedete na sociálních sítích vy se svými příspěvky, a to pomocí nástroje Semor. Když budete měření provádět jednou za čas, navíc budete mít přehled o vývoji. Stejně dobře pomůže také SharedCount.

guest blogging

Proč guest blogging?

  • Pomáhá budovat vztahy
  • Vyhledávače ho mají rádi
  • Představí vás novému publiku

Seznam webů, kteří nabízejí guest posting uvádí na svém blogu například Marek Hnátek.


Branding

Chcete budovat silnou značku pro vás nebo váš byznys? Potom je důležité mít na mysli jednu frázi, která vystihuje podstatu vaší služby, produktu nebo podnikání. Ujistěte se, že tahle fráze je vám v patách kdekoliv se hnete, v on-line i off-line prostředí.

To pomůže vaší značce v mnoha ohledech. Budete mít jasno vy i vaše okolí. Budete stoprocentně konzistentní v zodpovídání otázek o vašem podnikání.

Možností je samozřejmě více. Zkuste využít výše uvedené a poté pokračovat na můj další článek, kde se dozvíte například jak využít klíčová slova při optimalizaci profilu na sociálních sítích. 

Na závěr ještě slíbené odkazy o analýze klíčových slov.

Profilový obrázek
Napsal/a
Veronika Vycpálková
Podobné příspěvky
Jak využít AR v marketingu: Kompletní průvodce rozšířenou realitou v kampaních
Design | Marketing | Mobil | Web - 27th Březen 2020
Napsal/a Tým Pixelfield
Jak vydělat na appce? 9 ověřených strategií monetizace mobilní aplikace
Marketing | Mobil | Obchod - 11th Listopad 2019
Napsal/a Tým Pixelfield