cz
cz
Zpět

16 tipů, jak propagovat Vaši mobilní aplikaci

Marketing | Mobil - 12th Duben 2016
Napsal/a Veronika Vycpálková

Mobilní aplikace jsou stále častěji využívány také firmami pro podporu interakcí se zákazníky i loajality. Mít hotovou aplikaci, byť se skvělým nápadem, ale ještě není samospásné. Je potřeba mít také dobře promyšlenou propagaci. Spoléhat na to, že se o Vaší aplikaci uživatelé dozví tak nějak sami, je dost naivní.

Jak se běžně dostávají uživatelé k aplikacím?

Předtím, než se pustíte to propagace je dobré se nad celou věcí trochu zamyslet a podívat se, co skutečně funguje. K tomu poslouží například tento výzkum, který poukazuje na zajímavý fakt, který ale nejspíš nikoho nezaskočí.

U populárních aplikací ještě populárnějších značek jako je Facebook, Twitter, eBay ale i Dáme jído je přilákání uživatelské základny poměrně jednoduché. Nehledě na to, že o poznání jednodušší je to pro společnosti, jejichž služby lidé využívají pravidelně. V takovém případě se uživatelé sami porozhlížejí po možnostech, jak si to zjednodušit. To ale s největší pravděpodobností nebude Váš případ.

Co s tím? Jak rozdmýchat v naší cílovce touhu po nové mobilní aplikaci, vašich stávajících nebo nových zákazníků) o které zatím ani nevědí, že existuje a už vůbec ne, že po ní touží?

Výsledky výzkumu na webu Nielsen ukazují, že cesty, jakými se uživatelé dostávají k aplikacím, se zásadně liší u brandových a nebrandových aplikací. Kromě tohoto zjištění ale mohou výsledky kampaně posloužit také jako zajímavý přehled frekventovaných kanálů.

1

Zdroj: nielsen.com

Některé z nich jsou využitelné, jiné vyžadují pořádný budget. Pojďme se podívat na možnosti propagace trochu zblízka.

A jak se Vaše aplikace dostane k uživatelům?

Přinášíme vám kompilaci 16 nejlepších metod, jak nejlépe propagovat svou aplikaci, které jsou více či méně ve vašich silách. Že to nejde? To neznáme. Ctrl+P, zvýrazňovačku do ruky a jdeme na to.

Možností je habaděj, až vás to možná v průběhu čtení otráví a to zmiňujeme jen ty, co považujeme za hlavní. Samozřejmě všechny nejsou vhodné pro všechny, ale jsme přesvědčení, že toho víte dostatek jak o své aplikaci, tak o potencionálních uživatelích, abyste dokázali vyhodnotit, co je pro vás vhodné a co prostě zapomenout. Možná budete mít chuť vyzkoušet všechno, ale nebuďte zbytečně zbrklí. Vyberte ty body, které nejlépe zapadají do vašeho marketingového plánu. Můžete klidně začít s hrstkou, ba dokonce s jednou metodou a uvidíte, co se stane. Rozhodně fandíme spíše variantě pustit se do pár bodů pořádně, než do každého tak trochu.

#1 Cross-promo

Oslovujte další developery z Vaší oblasti a domluvte se na vzájemné propagaci. Možná budete překvapeni tím, že je to poměrně jednoduché. Nejen Vy, ale také další vývojáři jistě ocení reklamu. Hodně Vám pomůže Chartboost, ale k jeho využití je třeba alespoň 20 tisíc otevření aplikace denně, což není do začátku úplně to pravé ořechové.

2

Zdroj: mobyaffiliates.com

#2 PR

Naprosto nepostradatelné, ale těžko předvídatelné. Oslovíte třeba 150 novinářů a jednou z toho bude 30 výstupů a podruhé 5. Je prostě třeba udělat okolo spuštění co největší humbuk. Jako klasicky funguje kontroverze a prachy, ale nezapadne ani příběh a zajímavý investoři. S investory a prachama toho moc neuděláte, ty buď jsou nebo nejsou, ale zbytek je na Vás.

#3 E-mailing

Ano, e-mailing zůstává jedním z nejsilnějších nástrojů, když se správně použije. Zaměřte se na novináře, fanoušky a kohokoliv dalšího, kdo Vás napadne. Máte jeden pokus na to zaujmout, než budete vyhodnoceni jako nudný spam a hozeni do koše. Takže žádný e-mail zpatlaný na koleni!

#4 Sociální sítě

Bez sociálních sítí po Vás dneska už ani pes neštěkne. Kromě aktivity na Facebooku a Twitteru můžete působit také na Pinterestu a Instagramu, které jsou zaměřeny na vizuální obsah.

Mnoho lidí žije v iluzi, že zkopírovat odkaz někde a vložit ho jinam je dostačující. Těžko. Přemýšlejte. Buďte zajímaví, vtipní. Buďte šérnutí-hodní. Dejte si záležet na svém úvodním textu. Může rozhodnout o vašem osudu.

#5 Placená reklama

Nečekejte, že Vám půjdou AppStore a Google Play nějak na ruku. Jestli se těšíte na analýzu vynaložených nákladů, tak budete asi zklamaní.

Jako první nástroj se nabízí kampaň AdWords zaměřená přímo na instalaci aplikace. Vytvoříte textové nebo grafické reklamy, jak to z AdWords znáte, které následně nastavíte na zobrazování pouze ve vybraných mobilních zařízeních. Cílová adresa URL pak směřuje přímo do Google Play nebo AppStore.

Rozhodně to ale není jediná možnost. Pro budování povědomí o značce a aplikaci skvěle poslouží také reklama v obsahové síti AdWords i Sklik a na Facebooku, kde můžete reklamu zaměřit přímo na maximalizaci stažení aplikace, aniž byste uživatele tahali přes facebookovou či webovou stránku.

Inzercí ve vyhledávací síti zas můžete přímo oslovit ty uživatele, kteří právě hledají podobný nástroj, který nabízíte.

Opomenout nemůžeme ani možnost propagace na AppStore a Google Play. Spoléhat na to ale jako na hlavní propagační kanál je přímá cesta k neúspěchu.

Další cestou je využití služby adMob , která je zaměřena speciálně na mobilní aplikace.

#6 Videa

Základem každé propagace jsou promakané trailery, teasery a dema. Znáte lepší způsob, jak někoho nažhavit na něco fakt luxusního, než mu dát ochutnat?

#7 Definujte landing page

Připravte jednoduché a jasné představení vaší aplikace. Jedna věta může bohatě stačit. Inspirovat se můžete například Tinderem, který je celkem povedenou ukázkou pro tento bod.

3

#8 Soutěžte

Existuje velké množství organizací, které udílejí ceny novým a inovativním aplikacím pro jejich funkčnost, design a další. Určitě se informujte o tom, jaké jsou možnosti, a neváhejte se přihlásit do soutěží, kde byste mohli zabodovat. Účast může vygenerovat buzz, kontakty i partnerství.

#9 Začněte blogovat

Blogujte u sebe i na jiných stránkách. Zpracování aktuálních témat, které souvisí s vaší aplikací, může udělat dobrou službu. Nabídněte své zkušenosti, které mohou Vaši cílovku zajímat. Lidi, kteří se touto cestou o aplikaci dozvědí, pravděpodobně bude zajímat i aplikace „k tématu“. V případě guest bloggingu můžete na oplátku získat zpětný odkaz na Vaši aplikaci a čtenáře, kteří se skutečně zajímají o tuto oblast – tedy dosah mezi potenciální uživatele.

#10 Vytvářejte a sdílejte zajímavé infografiky

Zajímavá data dělají infografiky ještě zajímavější, a to až tak, že jsou často uživateli ochotně sdílené. Nebojte se nabídnout také data, která jste si sesbírali sami. Práci si můžete ušetřit díky nástroji Vizualize.me.

4

Zdroj: fforward.in

#11 Nabídněte pomocnou ruku

Ne všechno co děláme, musí vést na první dobrou k tlačítku „stáhnout“. Najděte uživatele, kteří mají nějaký problém, který vy dokážete snadno vyřešit anebo ještě lépe – který řeší Vaše aplikace. Můžete se tak jednoduše stát jejich hrdinou a stáhnutí možná přijde později, jako malé „děkuji“.

#12  Pracujte tvrdě na své app store optimalizaci (ASO)

Optimalizujte ikonu, název, popis a snímky obrazovky, tím můžete zásadně pomoci tomu, aby byla rychleji k nalezení na oficiálních obchodech s aplikacemi a hlavně zaujala.

5

#13 Podporujte ji ve všech svých sděleních

Jistě jste na svou aplikaci náležitě hrdí a rozhodně máte proč. Nebojte se ji spojit se svou osobou. Využijte e-mailový podpis, který využíváte v pracovní i běžné komunikace a vložte odkaz na stránku o aplikaci. Chcete zajít ještě dál? Využijte vzkaz na záznamníku a řekněte lidem, proč nejste dostupný, na čem právě pracujete.

Stovky stažení denně z toho asi nebudou, ale na druhou stranu, to od Vás nevyžaduje žádnou zvláštní aktivitu.

#14 Zkuste guerillový marketing

Guerlilový marketing je nekonvenční forma propagace, která si klade za cíl vzbudit maximální zájem za použití omezeného rozpočtu. Tento typ marketingu má určité principy, na které je třeba dbát, očekáváte-li výsledky. Základními kameny guerilla marketingu jsou: 1. objevit se, 2. zmást, 3. objasnit, 4. zmizet. Kromě toho by kampaň měla být: nečekaná, drastická, humorná, krátkodobá a levná. Celkem výzva, ne?

6

Zdroj: flickr.com

#15 Miřte výš

Smiřte se s tím, že Vaše aplikace není perfektní. Využijte uživatele k tomu, abyste ji mohli zlepšovat a nabídnout tak víc. Podpořte uživatele ke zpětné vazbě a nebojte se na ni reagovat.

Nainstalujte do aplikace heatmapy a analyzujte, jaký obsah uživatele zajímá, a co jen zbytečně zaplácává prostor.

#16 Nebuďte škrti

Slevy prostě prodávají. Jestliže je aplikace placená, nabídněte trial verzi, kde budou mít uživatele možnost zjistit, že si Vaši appku rozhodně musí koupit.

Další poměrně vděčnou možností jsou promo kódy. Uživatelé se pravděpodobněji zapojí, pokud ušetří nějaké ty peníze. Češi a slevy: to je osudová láska, o které není třeba se rozepisovat. A určitě takhle magicky nepůsobí jen u nás.

Pokračovat bychom mohli ještě dlouho. Napadají Vás další možnosti propagace, které nemají v článku své místo? Podělte se o ně s námi.

Tápete, jak dostat k Vaší cílovce svou aplikaci? Rádi Vám pomůžeme.

Profilový obrázek
Napsal/a
Veronika Vycpálková
Podobné příspěvky
Prioritizace pro startupy krok za krokem: PriX metoda pro plánování releasů
Design | Mobil | Web - 3rd Duben 2020
Napsal/a Tým Pixelfield
Jak využít AR v marketingu: Kompletní průvodce rozšířenou realitou v kampaních
Design | Marketing | Mobil | Web - 27th Březen 2020
Napsal/a Tým Pixelfield